Kodisjoen saarnahuonekunta

Kodisjoen saarnahuonekunta on Suomen ainoa saarnahuonekunta.

Kodisjoki Linkki avautuu uudessa välilehdessäoli keskiajan päättyessä Laitilan pitäjän luoteisosassa sijaitseva kymmenestä talosta koostuva kylä. 1700-luvun lopulla Kodisjoen kylän talojen anomuksesta Ruotsin kuningas Kustaa III myönsi luvan kirkon rakentamiseen ja hautausmaan perustamiseen. Seuraavat vuosisadat Kodisjoki kuului saarnahuonekuntana Laitilan seurakuntaanLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Vuodesta 2007 Kodisjoki on ollut kuntaliitoksella osa Rauman kaupunkia ja samalla Rauman seurakuntaa. Rauman seurakunnan ja Kodisjoen saarnahuonekunnan tehtävänjako on vahvistettu yhteistyösopimuksella.

Kodisjoen saarnahuonekunta huolehtii Kodisjoen kirkon kiinteistöistä

Kodisjoen kirkon kiinteistöihin sisältyvät kirkko, pappila ja hautausmaa. Lisäksi saarnahuonekunta huolehtii taidekoti YlénistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Saarnahuonekunnan asioita hoitaa ja päätökset tekee kirkkohallintokunta. Kirkkohallintokunta huolehtii myös maan hankintaan liittyvistä asioista. Rauman seurakunta avustaa saarnahuonekuntaa taloudellisesti.

Kodisjoen kirkon kokouksessa ääni- ja puhevaltaisia ovat Kodisjoen kylän alueella asuvat Rauman seurakuntaan kuuluvat äänivaltaiset jäsenet.

Kodisjoen haustausmaahan ja tiloihin liittyvät varaukset ja kysymykset

Kodistuvan ja Kodisjoen kirkon varaukset:

• Rauman seurakunta, puh. 044 769 1226.

Kodisjoen hautausmaa ja muut saarnahuonekunnan hallintoasiat:

• Aulis Mattila, hallintokunnan puheenjohtaja puh. 040 077 2436

Hautauspalvelut
Postiosoite: Kirkkokatu 2
26100 Rauma

Tavoitettavissa parhaiten puhelimitse arkisin klo 8 - 14. Toimiston osoite: Monnan kappeli, Kodisjoentie 284. Voit olla yhteydessä esim. hautapaikoista, tuhkan laskusta, muistomerkeistä ja hautausmaihin liittyvissä kysymyksissä.

Rauman seurakunnan toiminta keväällä 2024

Ajankohtaiset tiedot jumalanpalveluksista, kirkollisia toimituksista sekä lasten, nuorten ja perheiden toiminnasta löytyvät verkkosivuiltamme tapahtumakalenterista.

Seurakunnan kevätesitteessä on kattavasti tietoa kevään tapahtumista, raamattupiireistä, kerhoista ja musiikkitoiminnasta. Kevään 2024 esitteen näet tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kodisjoen kirkko

Lähellä sijaitsevia tiloja ja kohteita

Kodistupa