Seimihaaste 2022

seimikoostekuva

Minkälainen on sinun jouluseimesi? Onko se itse tehty asetelma, laulu, runo tai ehkä näytelmä?

Haastamme kaikkia raumalaisia tekemään jouluseimiä. Voit tehdä omanlaisen toteutuksen – oman muotoisen ja näköisen.

Jouluseimi on vanha perinne, jonka fransiskaanimunkit ovat todennäköisesti tuoneet Raumalle jo keskiajalla. 2000 vuotta sitten jouluseimeen syntyi rauhan lähettiläs, Jeesus. Maailmalla kuohuu ja rauha on paikoittain kadonnut. Myös monen oma sisäinen maailma kaipaa rauhaa, koska elämä on ajoittain vaativaa ja hektistä.

Saakoot jouluseimiasetelmat koskettaa rauhan ja toivon viesteillään tänä lähestyvänä jouluna niin Vanhan Rauman ikkunoissa kuin sosiaalisen median kanavissa.

Seimikilpailu

Jos haluat osallistua seimikilpailuun, tee oma seimitoteutus, ota siitä kuva tai video ja jaa se Instagramissa viimeistään 18.12. tunnisteella #seimihaaste2022. Huom! Tilin on oltava julkinen, jotta postaus näkyy kilpailun raadille. Kolme seimitoteutusta palkitaan lahjakortein joulukuun lopulla.

Jos seimi on nähtävillä ohikulkijoille esimerkiksi ikkunassa, vinkkaa siitä meille!  raija.pajuniemi@evl.fi.

Lue uutinen jouluseimien valmistamisesta tästä linkistä: Seimihaaste käynnistyy jälleen!

Tehdään Raumasta yhdessä hyväntuulinen joulukaupunki!

#seimihaaste2022 #pitsikaupunginjoulu

Seimikävelykartta Vanhan Rauman liikkeiden seimikohteista.

Seimikierros Vanhassa Raumassa

Tee kierros Vanhassa Raumassa ja ihastele liikkeiden jouluvaloja ja -ikkunoita sekä seimiasetelmia, jotka löydät oheisen kartan avulla. Kartan voi ladata tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä pdf-muodossa.

Kauppatorilta löytyy 26.11. lähtien seimikuvausseinäke, jossa voi ottaa kuvan Mariana, Joosefina, paimenena tai lampaana, muttei sentäs aasina!

Lähetystyön koordinaattori
Rauman seurakunta