Tervetuloa yhteiseen pöytään! Lappiin lounaalle sunnuntaisin 5. toukokuuta alkaen

Lapin seurakuntakodilla voi toukokuusta lähtien syödä maittavan lounaan ennen sunnuntain jumalanpalvelusta. Kotilounaasta maksetaan vapaaehtoinen maksu. Hävikkiruoka jaetaan ruoka-apuna.

−Ensin syömme yhdessä ja kun kirkonkellot kutsuvat, jatkamme kylläisinä kirkkoon, Lapin kappeliseurakunnan kappalainen Olavi Saurio kertoo. Rauman seurakunnan emännät Birgit Aivola ja Raija Pinola ovat suunnitelleet Lapin messua ennen tarjottavalle lounaalle maistuvia kotiruokia.

−Lounaaksi tarjotaan hyvää paikan päällä valmistettua ruokaa – keittoa tai kiusausta sekä leipää ja salaattia. Härän sisäfilettä emme voi tarjota, mutta maukasta ruokaa löytyy, Birgit selventää. Lounaalla on tarjolla yksi ruokalaji, esimerkiksi kalakeittoa tai kinkkukiusausta. Välillä tarjolla on kasvisruokaa ja silloinkin kun lounaaksi on liharuokaa, kasvisvaihtoehto on aina varalla ja sen saa pyydettäessä.

Yhteinen lounas on Lapin seurakuntakodilla uusi tapahtuma ja Raija on tyytyväinen.

− Hyvä, että Lapissa järjestetään tällainen lounas jumalanpalveluksen yhteydessä. Yhdessä syöminen, rauhoittuminen ja hyvä ruoka on tärkeää.

−Pian näemme kuinka paljon väkeä yhteiseen ruokailuun tulee. Jos ruokaa jää yli, se jaetaan ruoka-apuna tarvitseville diakonian kautta, Raija kertoo.

Lounaan jälkeen juodaan tietysti kahvit ja herkutellaan pikkumakealla. Kahvin ääressä pastori Olavi Saurio (vas.) ja emännät Birgit Aivola ja Raija Pinola.

MILLOIN: Sunnuntaisin klo 12 Lapin seurakuntakodilla, Hiedastentie 6. Tarkemmat tiedot Rauman seurakunnan tapahtumakalenterista.
HINTA: Vapaaehtoinen maksu
KULKEMINEN: Seurakuntatalo (Hiedastentie 6) sijaitsee Lapin kirkon vieressä joten auton voi parkkeerata kirkon tai seurakuntatalon parkkipaikalle. Esteetön kulku.
ERITYISRUOKAVALIOT: Ruoka on laktoositonta. Saatavilla gluteenittomia leivonnaisia. Kasvisruokavaihtoehto saatavilla pyydettäessä.

Lue yhteisestä messusta lisää täältä.

2019-04-29 09:19:00.0