Franssinmessussa on rento tunnelma

Keväällä käynnistyneen yhteisöllisen messun kevätkausi päättyy tulevana sunnuntaina. "Välitön ja rento lapsiperheillekin sopiva messu", kuvaavat franssinmessussa käyneet Heli-Maria ja Kristian.
Lapsi ja legoja

Yhteisöllisyys ja vuorovaikutteisuus

Raumalainen Heli-Maria Asuinmaa kiertää ahkerasti messuissa. Franssinmessun yhteisöllisyys on hänen mieleen, samoin kuin pastorin ja seurakunnan vuorovaikutus.

−Tämä sopii tavalliselle ihmiselle todella hyvin. Minulla on myös ystäviä, jotka eivät ole uskossa. Olen miettinyt, että tämä sopisi hyvin myös heille.

Asuinmaa suosittelee Franssinmessua myös lapsiperheille, sillä Nuortentalolla on tilaa leikkiä ja kirmata.

−Franssinmessussa on rento tunnelma ja silti tähän kuuluu esimerkiksi ehtoollisen sakramentti, joka on itselle erittäin tärkeä.

Franssinmessu tarjoaa lapsiperheelle kivaa vaihtelua

Kristian Koski osallistui ensimmäistä kertaa Franssinmessuun ja hän koki messun helposti lähestyttävänä ja rentona.

−Kansankielellä toimitettu, välitön messu, jossa kaikki huomioidaan. Kivoja kevennyksiä, matalan kynnyksen tapahtuma, Kristian Koski listaa.

Franssinmessu vakuutti Kosken ja hän uskoi, että he osallistuvat perheineen uudelleen Nuortentalon messuun.

−Me kaipaamme lasten kanssa vähän vaihtelua. Olemme käyneet paljon pääkirkon perhemessuissa. Franssinmessu on sellainen, että he taitavat viihtyä paremmin.

Franssinmessua vietetään kevään viimeisen kerran tulevana sunnuntaina 26. toukokuuta Nuortentalolla klo 17. Syyskausi käynnistyy jälleen syyskuussa. Lue lisää täältä.

2019-05-24 16:00:00.0