Toivoa, uskoa ja lähimmäisenrakkautta: 160-vuotiasta lähetystyötä juhlitaan messussa, lounaalla ja miniseminaarissa Raumalla sunnuntaina

Suomen Lähetysseura juhlii tänä vuonna 160-vuotista taivaltaan toivon, uskon ja lähimmäisenrakkauden puolesta. Lähetystyön juhlaa vietetään Raumalla sunnuntaina 22. syyskuuta.
Hymyileviä lapsia torilla

−Kansainvälisesti kirkko vaikuttaa maailmassa sekä toivon että ihmisoikeuksien tuojana, sanoo Raumalla viikonloppuna järjestettävään juhlaan saapuva Suomen Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson.

Suomen Lähetysseura on perustettu vuonna 1859 Suomen evankelisluterilaisen kirkon lähetystyötä toteuttavaksi järjestöksi. Lähetysseura toimii 30 maassa yli sadan kumppanikirkon ja -järjestön kanssa. Työn painopiste on siirtynyt Afrikasta Aasiaan. Rauman seurakunnan Lähetysseuran nimikkolähetit Satu ja Ilkka Koivisto työskentelevät Kaakkois-Aasiassa Thaimaassa ja Mekongin alueella.

Juhlamessussa mukana ovat kirkkoherra Henry Liivola, Rolf Steffansson ja Franciscus-kuoro Jyrki Soukaisen johdolla. Messu järjestetään Rauman Pyhän Ristin kirkossa klo 10. Messun jälkeen Seurakuntataloon katetaan pitopöytä ja lounaan jälkeen ohjelmassa on lähetystyön miniseminaari.

Lähetyslounaalla Marttojen pitopöytä lasten koulunkäynnin hyväksi

Lännen Marttojen valmistama perinteinen lähetyslounas on tarjolla kello 11.30 Seurakuntatalolla, Luostarinkatu 1. Lounaan tuotolla tuetaan lasten koulunkäyntiä Angolassa. Lähetyslounaalle Martat valmistavat runsaan pitopöydän, joka sisältää mm. palapaistia, porkkana- ja maksalaatikoita, salaatteja, piimäjuustoa sekä kaloja. Jälkiruokana nautitaan omenapiirakkaa ja vaniljakastiketta. Lounaan hinta on aikuisilta 15 euroa ja 7-10-vuotiailta lapsilta 7 euroa. Alle 7-vuotiaat syövät maksutta. Ruokaa varataan sadalle osallistujalle. Lounaslippuja myydään ovelta.

Missio seurakunnan olemisen tapana -miniseminaarissa Suomen Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson esittelee Toivon tiekarttaa. Miniseminaari järjestetään kello 12.30 Pyhän Ristin kirkossa. Mukana miniseminaarissa ovat myös Franciscus-kuoro, Kirsi Virtanen, Henry Liivola ja Raija Pajuniemi.

Tapahtuma on avoin kaikille. Tervetuloa mukaan lähetystyön juhlaan!

Ensimmäiset suomalaiset lähetystyöntekijät saapuivat Ambomaalle vuonna 1870. Kuva: Suomen Lähetysseura

Pieniä koululaisia Angolassa. Kuva: Suomen Lähetysseura.

Suomen Lähetysseuran toiminnanjohtaja Rolf Steffansson osallistuu Raumalla Lähetystyön 160-vuotisjuhlaan. Steffansson pitää saarnan juhlamessussa klo 10 ja esitelmöi miniseminaarissa klo 12.30.

2019-09-18 19:00:00.0