Museo esittäytyy kevään Torstai-akatemiassa

Torstai-akatemioissa tutustutaan keväällä "Museo esittäytyy" -luentosarjassa Rauman museoon työntekijöiden näkökulmasta.

Näkymä kirkon pihalta kohti vanhaa raumaa auringon laskun aikaan.

Rauman museon ja Rauman museon ystävät ry:n kanssa yhteistyössä toteutettava ”Museo esittäytyy” -luentosarja kertoo Rauman museon työntekijöiden näkökulmasta museon ajankohtaisista asioista, kokoelmista ja aineettoman kulttuuriperinnön tutkimisesta. Luennoille on vapaa pääsy.

Sarjan ensimmäisessä luennossa torstaina 6.2. klo 14 Seurakuntatalolla museointendentti Hanna-Leena Salminen kertoo Rauman museosta ja sen ajankohtaisista asioista.

Konservaattori Elzbieta Djupsjöbacka kertoo toisen luennon aikana Rauman museon kokoelmista konservaattorin näkökulmasta kuvin ja sanoin torstaina 5.3. klo 14 Seurakuntatalolla.

Museo esittäytyy -luentosarjan päättää torstain 2.4. klo 14 Seurakuntatalolla järjestettävä museoamanuenssi FT Minna-Liisa Salonsaaren luento Aineettoman kulttuuriperinnön, muistitiedon ja kerronnan tutkimisesta. Esimerkkinä luennossa käytetään ”Inkerin suomalaisten paluumuuttoa tutkimassa ” -aineistoa.

2020-01-24 14:10:00.0