Osallistu kyselyyn korona-ajan jumalanpalveluksesta

Olemme eläneet poikkeuksellista aikaa, joka on vaikuttanut poikkeuksellisella tavalla jumalanpalveluksiin osallistumiseemme. Pastori Ilkka Riihimäki selvittää seurakuntalaisten kokemuksia jumalanpalveluksiin osallistumisesta toisaalta läsnäollen: pääkirkossamme Pyhän Ristin kirkossa sekä Haappusten kirkossa ja toisaalta radion tai videon välityksellä.

Olisi tärkeää ja hienoa kuulla mahdollisimman monen kokemuksia jumalanpalvelusosallistumisesta. Haluaisitko juuri sinä kehittää seurakuntamme jumalanpalveluselämää? Jos, niin lähetä Ilkka Riihimäelle sähköpostia osoitteeseen ilkka.riihimaki@evl.fi, ja kerro jumalanpalveluskokemuksistasi tai vastaa kyselyynLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Voit vastata esimerkiksi kysymyksiin: Mitä eroa huomaat osallistumisessasi paikan päällä tai etänä? Miten rukous eroaa? Osallistutko virsien laulamiseen ja uskontunnustukseen tai Isä meidän -rukoukseen? Millaisia haasteita radiojumalanpalveluksiin liittyy? Kehittämishankkeesta ei tule käymään ilmi, kuka on vastannut mitäkin.

Vaikka rajoituksia nyt puretaankin, on riskiryhmiin kuuluvien hyvä käyttää erityistä harkintaa jumalanpalveluksiin paikan päälle osallistumisessa eikä ole sanottua etteikö uusia rajoituksia saattaisi ilmaantua. Niinpä, kun otat yhteyttä Ilkka Riihimäkeen, on hän mielellään valmis miettimään kanssasi, mikä voisi entisestään parantaa jumalanpalvelusosallistumistasi etänäkin.

Kaikkien kyselyyn vastanneiden ja yhteystietonsa jättäneiden kesken arvotaan Pyhän Ristin kirkon kuvalla varustettu keittiöpyyhe. Yhteystietojasi ei yhdistetä vastauksiisi.

Kysely on avoin toukokuun loppuun asti.

2020-05-07 14:48:19.0