Yhteystiedot

Täältä löydät Rauman seurakunnan yhteystiedot. Jos etsimääsi yhteystietoa ei löytynyt, voit lähettää sähköpostia rauma.seurakunta@evl.fi tai jättää yhteydenottopyynnön.

Palaute

Palautteesi on meillä tärkeä. Voit lähettää palautetta tämän linkin kautta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä Kehitämme sivustoamme ja toimintaamme palautteen perusteella. Jos toivot vastausta, jätäthän yhteystietosi.

Palvelunumerot

26100  Rauma

Sukuselvitykset, virkatodistukset ja sukututkimukset sekä niihin liittyvät laskutuskyselyt Porin aluekeskusrekisteristä.

tilaavirkatodistus.fi
Kirkkokatu 2 C
26100  Rauma

Kirkkoherranvirasto palvelee arkisin klo 9-14. Muutokset aukioloajassa mahdollisia esim. aattopäivinä. Kirkkoherranvirastosta voit varata ajan siunaukseen, vihkimiseen ja kasteeseen.

Käyntiosoite: Kirkkokatu 2, taloustoimisto
26100  Rauma

Tilavaraukset syntymäpäiväjuhliin, rippijuhliin, ylioppilasjuhliin tai muihin tilaisuuksiin. Tilavaraukset arkisin klo 9-14.

Seurakunnan vuokra-asuntoasiat hoitaa Taloasema Oy, Arto Felin, 050 512 3881.

Tavoitettavissa klo 7-21.

Jos olet jo aiemmin asioinut diakoniatyön kanssa, ota ensisijaisesti yhteys sinulle tuttuun työntekijään. Voit ottaa yhteyttä Rauman seurakunnan diakoniaan myös sähköpostitse. Sähköpostilla voit esimerkiksi hoitaa ajanvarausasioita tai lähettää muun tiedustelun. Viestisi ohjautuu vastaavalle diakoniatyöntekijälle ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Kirkkokatu 2 C, toinen kerros
26100  Rauma

Ajanvaraus puhelimitse ti ja to klo 11-12. Muina aikoina voi jättää soittopyynnön.

Keskustelut käydään pääsääntöisesti arkisin klo 8-16 välisenä aikana.

Lisätiedot

Päivystävä hengellinen työntekijä on diakoniatyöntekijä tai pappi.

Rauman seurakunnan vapaaehtoisiin apukäsiin voit ottaa yhteyttä jos tarvitset lyhytkestoista apua arjen askareisiin. Apukädet auttavat kertaluonteisissa pienissä kodin töissä kuten lampun vaihdossa, mankeloinnissa, silittämisessä, vaatteiden korjauksessa, ulkoilussa tai toimivat juttelukumppanina.

Ota yhteyttä päivystysnumeroon 044 769 1457 maanantaista tiistaihin klo 11 - 13.

26100  Rauma

Tilavaraukset kastetilaisuuksiin, muistotilaisuuksiin ja vihkimisiin.

26100  Rauma

Tilavaraukset kastetilaisuuksiin, muistotilaisuuksiin ja vihkimisiin.

Lapin kappeliseurakunta Rauman seurakunta

Tavoitettavissa klo 7-21.

Päivystävä hengellinen työntekijä

Lapin kappeliseurakunta Rauman seurakunta

Rauman seurakunnassa on tavoitettavissa päivystävä hengellinen työntekijä päivittäin klo 12.00–20.00 välisenä aikana 3.10.2022 lähtien. Päivystävä hengellinen työntekijä on diakoniatyöntekijä tai pappi. Päivystävän hengellisen työntekijän tehtävänä on ensisijaisesti tarjota päivystysluonteista, äkillisen tarpeen synnyttämää hengellistä ja eksistentiaalista keskustelutukea sitä tarvitseville Päivystävän hengellisen työntekijän voi kutsua paikalle esimerkiksi sairaan tai kuolevan ja / tai omaisten luo ikääntyneiden palveluasumisyksikköön tai kotiin, mikäli sairas tai omaiset näin toivovat. Päivystävän hengellisen työntekijän on pyydettäessä mahdollista toimittaa ehtoollinen tai tuoda mukanaan jaettavaksi sairaan ehtoollinen. Ehtoollistoive on hyvä selvittää etukäteen ja mainita siitä päivystäjälle, jotta hän osaa varautua siihen. Mikäli päivystävä hengellinen työntekijä ei pysty heti vastaamaan puheluun, toivotaan että vastaajan jätetään viesti ja yhteydenottopyyntö.