Peltomaisema, mies ohjaa lehmiä pois laitumelta. Kuva Nepalista, Kirkon ulkomaanapu

Lähetys on seurakunnan elämäntapa

”Menkää kaikkialle maailmaan ja julistakaa evankeliumi kaikille luoduille” on Jeesuksen antama tehtävä, joka kuuluu jokaiselle kristitylle.

Kirkon keskeinen tehtävä on kääntää Kristuksen sanat ja teot kokonaisvaltaiseksi lähetykseksi. Jumalan armosta me olemme vapautetut, emme itseämme varten, vaan palvellaksemme muita. Tämä ilmenee käytännössä niin vaikuttamistyönä, humanitaarisena apuna, kehitysyhteistyönä, diakoniana kuin myös sielunhoitona ja psykologisena tukena kriisitilanteissa uskonnolliseen taustaan katsomatta. Kirkon tehtävä on palvella koko ihmistä.

Lähetystyö Rauman seurakunnassa

Viikoittain kokoontuu ryhmiä, jotka keräävät varoja lähetykselle ja muistavat monin tavoin nimikkotyötämme maailmalla. Sekä seurakuntalaisten lahjoittamat varat että seurakunnan talousarvioavustukset kanavoidaan kirkon kuuden suomenkielisen lähetysjärjestön sekä Kirkon Ulkomaanavun kautta käytännön työhön.

Tässä muutama vinkki, miten voit olla mukana seurakuntamme lähetystyössä:

Jeesus sanoi uudelleen: ”Rauha teille! niin kuin Isä on lähettänyt minut, niin lähetän minä teidät.” Joh 20:21

Kirkon ulkomaanapu

Kirkon Ulkomaanapu toimii kirkon valtuuttamana kansainvälisen diakonian toteuttajana ja tekee kehitysyhteistyötä, humanitaarista avustustyötä ja vaikuttamistyötä. Kristillisen lähimmäisenrakkauden ja oikeudenmukaisuuden periaatteet ohjaavat Kirkon Ulkomaanapua toimimaan kaikkein köyhimpien parissa, edistämään rauhaa ja vahvistamaan ihmisoikeuksia. Valikoimaton lähimmäisenrakkaus, periksiantamaton toivo, rohkeus sekä kunnioitus ovat arvoja joita Kirkon Ulkomaanapu työllään vahvistaa

Yhdessä kotiseurakuntamme kanssa Kirkon Ulkomaanapu ulottaa kirkkomme diakonian kaukaisen lähimmäisemme hyväksi. Kirkon Ulkomaanavun periaatteena on tehdä työtä siellä, missä avuntarve on suurin ja missä muut eivät auta. Kirkon Ulkomaanapu on sitoutunut työskentelemään läheisessä yhteistyössä ekumeenisten ja uskopohjaisten kumppanien kanssa ja edistämään uskontojen välisiä yhteistyömuotoja avustus- ja vaikuttamistyössä.

Rauman seurakunnan toiminta keväällä 2024

Ajankohtaiset tiedot jumalanpalveluksista, kirkollisia toimituksista sekä lasten, nuorten ja perheiden toiminnasta löytyvät verkkosivuiltamme tapahtumakalenterista.

Seurakunnan kevätesitteessä on kattavasti tietoa kevään tapahtumista, raamattupiireistä, kerhoista ja musiikkitoiminnasta. Kevään 2024 esitteen näet tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Lähetystyön koordinaattori
Rauman seurakunta