Perheasiain neuvottelukeskus eli perheneuvonta

Rauman perheasiain neuvottelukeskus tarjoaa luottamuksellista keskusteluapua aikuisille ihmissuhteiden, perheen ja henkilökohtaisen elämän kysymyksissä sekä erilaisten kriisien keskellä. Kohtaamme asiakkaat perheiden ja parisuhteiden moninaisuutta kunnioittaen.

Perheneuvonnan asiakkaaksi voi hakeutua yksin, yhdessä kumppanin kanssa tai perheenä. Palvelut ovat maksuttomia ja asiakkaaksi voi hakeutua, vaikka ei olisi evankelisluterilaisen kirkon jäsen.

Perheneuvonnan tapaamiset toteutetaan lähitapaamisin, Teams-videokeskusteluina tai puhelimitse

Videotapaaminen toteutetaan internetissä perheneuvojan lähettämän Teams-linkin kautta. Tietokoneelle ei tarvitse asentaa lisäohjelmia. Älypuhelinta tai tablettia käytettäessä täytyy asentaa maksuton Teams-sovellus omasta sovelluskaupasta. Katso tästä ohje Teamsin käyttöön.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Perheasiain neuvottelukeskus Raumalla tarjoaa myös naapurikuntien (EuraLinkki avautuu uudessa välilehdessäEurajokiLinkki avautuu uudessa välilehdessäLaitilaLinkki avautuu uudessa välilehdessäSäkylä-KöyliöLinkki avautuu uudessa välilehdessäPyhärantaLinkki avautuu uudessa välilehdessäHuittinenLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja UlvilaLinkki avautuu uudessa välilehdessä) asukkaille ammatillista keskusteluapua elämän haastavissa hetkissä.

Ajanvaraus puhelimitse p. 044 769 1442 ti ja to klo 11-12. Muina aikoina voi jättää soittopyynnön.

Sijaitsemme Raumalla Kirkkokatu 2 C:ssä, 2. kerros. Olemme avoinna pääsääntöisesti arkisin kello 8-16. Tästä linkistä lisätietoa perheneuvonnan tiloista ja sijainnista.

Millaisiin asioihin voin saada tukea?

• vuorovaikutuksen haasteet
  • vanhemmuuden pulmat
  • seksuaalisuuteen, sukupuoleen tai suhdemuotoon liittyvät kysymykset
  • riidat ja vahingoittava tapa ratkoa ristiriitoja
  • uusperhekysymykset
  • päihde- tai mielenterveysongelmat ja niiden vaikutus ihmissuhteisiin
  • uskottomuus
  • eropohdinnat tai ero
  • väsymys ja jaksaminen
  • ahdistus ja yleinen paha olo
  • elämäntilanteeseen liittyvä kriisi
  • läheisen menettäminen

Mitä keskusteluapu on käytännössä?

• Keskustelut kestävät noin 1-1,5 tuntia
  • Voit tulla joko yksin, kumppanin tai perheesi kanssa
  • Tapaamisia sovitaan tarpeen mukaan
  • Käynnit ovat maksuttomia ja avoimia kaikille Rauman ja ympäristökuntien asukkaille
Henkilö makaa sängyssä pää tyynyllä peiton alla
Sydämenmuotoisia ilmapalloja taivaalla.

Kirkkokatu 2 C, toinen kerros
26100  Rauma

Ajanvaraus puhelimitse ti ja to klo 11-12. Muina aikoina voi jättää soittopyynnön.

Keskustelut käydään pääsääntöisesti arkisin klo 8-16 välisenä aikana.

Johtava perheneuvoja
Rauman seurakunta
Kirkkokatu 2 C
26100 Rauma
Vs. perheneuvoja
Rauman seurakunta
Kirkkokatu 2
26100 Rauma

Muuta keskusteluapua

Keskusteluapua tarjoavat myös Rauman Kriisikeskus Ankkurpaikk (ajanvaraus p. 02 8378 5600)

Rauman seurakunnan päivystävä hengellinen työntekijä päivittäin klo 12–20, numerosta p. 040 686 7700. Päivystävä hengellinen työntekijä on diakoniatyöntekijä tai pappi.

Kirkon keskusteluapu päivystää kolmella kanavallaan:

• Palveleva puhelin (0400 22 11 80) joka päivä klo 18–24
  • Chat ma-pe klo 12–20
  • Palveleva netti ja Palveleva kirje vastaanottavat viestejä 24/7. Viesteihin vastataan päivän, parin kuluessa.