Suvivirsi kajahtaa torilla ja virastotalolla avoimet ovet keskiviikkona 31. toukokuuta!

Rauman seurakunnan uusittuihin virastotalon tiloihin pääsee tutustumaan keskiviikkona 31.5. Päivä alkaa klo 12 torilta Suvivirren laulajaisilla, jonka jälkeen virastotalolla on avoimet ovet klo 16.30 saakka. Virastotalon uusittu kappeli siunataan käyttöön klo 16.

Virastotalon sisäänkäynti kesä 2023_verkko ja media.jpg

Suvivirttä pääsee laulamaan mukavasti lounasaikaan torille, ja laulamassa mukana on Karin koulun oppilaita. Jos paikalle pääseminen ei onnistu, Suvivirttä voi laulaa mukana seurakunnan Facebookissa livelähetykseen osallistuen.

Suvivirren laulamisen jälkeen kahvia ja teetä voi nauttia seurakunnan uusitulla virastotalolla, Kirkkokatu kahdessa. Samalla pääsee tutustumaan myös diakoniatoimistoon ja perheneuvontaan, jotka sijaitsevat väliaikaisen linja-autoaseman puolella.

Myös uuden nuorten ja muskareiden toimitilan Tallin ovet ovat avoinna tapahtuman ajan klo 12.30-16.30. Tallin kahvit keitellään klo 15. Talli löytyy samasta pihapiiristä kuin virastotalon rakennukset, osoitteesta Tallikedonkatu 11.

Avajaishartaus uudistetussa kappelissa

Uudistetussa virastotalon kappelissa pidetään avajaishartaus klo 15. Kirkkoherra Valtteri Virta tulee siunaamaan kappelin.

Kappelin sisustuksessa kantavana ajatuksena on ollut kappeliin hankittu ryijy. Ryijy on nimeltään Kaukametsä ja se perustuu Aleksis Kiven samannimiseen runoon. Ryijyn on suunnitellut Aappo Härkönen, oikealta nimeltään Kaino Lemmikki Härkönen. Taiteilija on tehnyt uskonnollista taidetta ja suunnitellut mm. vihkiryijyn. Runossa ”Kaukametsä” on läsnä lapsen ajattelu, luonnosta voimaantuminen, tuonpuoleisuus ja elämän rajallisuus. Kappelissa pidetään seurakunnan toimituksia kuten kasteita ja vihkimisiä.

Näkymä virastotalon kappelista.

Lämpimästi tervetuloa!