Rauman seurakunnan kesässä soi aurinkoiset sävelet, sauna lämpiää ja pihalla raikuu nauru

Merkkaa kalenteriin kaikki kesän kivat tapahtumat!

Kesä Rauman seurakunnassa, kirkko, ihmisiä, vanhan rauman piirrosgrafiikkaa

Kesällä vietetään hartaushetkiä ympäri Raumaa. Sunnuntaina 4.6. Suvivirren sunnuntain messussa klo 10 Pyhän Ristin kirkossa kuullaan Kirsi Virtasen lähtösaarna. Pitkäjärven rantasaunalla (Kuusmontie 13) vietetään järvikirkkoa sunnuntaina 11.6. Samana päivänä lauletaan kansanlaulukirkko Noitajärven rantasaunalla (Noitajärventie 80). Hartauksiin voi osallistua kesällä myös mm. Muinan museoalueella, Kukolassa ja Kulamaan leikkikentällä.

Kaikki kesän hartaudet näet kesäsivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Jumalanpalvelukset kesällä Pyhän Ristin kirkossa sunnuntaisin klo 10 ja Lapin kirkossa klo 13.

Kirkkojen ja kappelien kesäaukiolot

Pyhän Ristin kirkko on auki ma-pe klo 10–17, la klo 11–16, su klo 10–16 (1.8. alkaen su klo 10–15). Opas paikalla ma-pe. Juhannuksena 24.-25.6.2023 kirkko on kiinni.

Kodisjoen kirkko on auki heinäkuussa la-su klo 12–15. Muuten kirkko on auki erikseen sovittaessa. Ota yhteyttä Mirja Mattilaan, p. 040 511 3203.

Kordelinin kappeli on auki arkisin klo 8–15.

Kesän tapahtumia

Pyhän Ristin kirkolla vietetään perheiden kesäpäiviä kolmena kesäkuun ensimmäisenä viikkona. Ohjelmassa mm. lettukahvila, taidepäivä, vauvojen päivä, keppariratsastusta, olympialaisia ja vesileikkejä. Myös lomailevat koululaiset ovat tervetulleita! Kesäpäivät lähtevät myös retkelle Kukolaan kolmena päivänä. Tarkemmat ohjelmat kannattaa kurkata @raumansrkvarhaiskasvatusLinkki avautuu uudessa välilehdessä Instagramista.

Kukolan saunaillat joka toinen keskiviikko 31.5., 14.6., 28.6., 12.7., 26.7., 9.8., 23.8., ja 6.9. Sauna lämpimänä klo 18–21. Avoin saunavuoro kaikille. Kukolassa on grilli, jossa voi omat eväät grillata. Järj. Rauman seurakunnan vapaaehtoiset.

Diakoniatyö tulee kylään

• Ti 20.6. klo 13 Uotilan palvelukeskus, Siilotie 6 sisäpihalla
  • Ke 21.6. Kortelan Lehtihaka klo 13 ja
  • Ma 24.7. Metsolinna klo 11. Säävaraus.

Perinteinen Juhannusjuhla järjestetään Pyhän Ristin kirkolla pe 23.6. klo 15. Ohjelmassa hartaus, tarjoilua, musiikkia, runoja, luontopolku. ym. Juhla päättyy lipunnostoon klo 18.

Suomen Luonnon päivänä lauantaina 26.8. Vilttikirppis Pyhän Ristin kirkolla klo 10.

Katso lisää kesän tapahtumia kesäsivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Konsertteja järjestetään ympäri Raumaa

Ke 29.6.–3.8. Keskipäivän musiikkihetket Pyhän Ristin kirkossa klo 12. Musiikista vastaavat Rauman seurakunnan kanttorit. Vapaa pääsy!

Monnan kappelin kesäkonserttisarja Monnan kappelissa klo 18.

• Ke 5.7. Esa Pietilä, saksofoni
  • Ke 12.7. Hannu Alasaarela, piano. Bachin Goldberg-variaatiot.
  • Ke 19.7. Saara Kukko, mezzosopraano
  • Ke 26.7. Yhteislaulutilaisuus - Kauneimmat hengelliset laulut

Pitsiviikon musiikkitilaisuuksia järjestetään Pyhän Ristin kirkon lisäksi myös Monnan kappelissa ja Kodisjoen kirkossa.

• La 22.7. Rajaton klo 19 Pyhän Ristin kirkossa. Liput 40 €, lippuja osoitteesta lippu.fi tai tuntia ennen ovelta.
  • Ke 26.7. Yhteislaulutilaisuus - Kauneimmat hengelliset laulut klo 18 Monnan kappelissa
  • Su 30.7. Hiilloksen äärellä Kodisjoen kirkossa klo 18. Musiikkia alttoviululle ja kitaralle.

Kaikki kesän konsertit näet kesäsivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tervetuloa viettämään kesää kanssamme!

2023-05-30 12:13:00.0