Jääurheiluriparilla yhdistyy ripari ja tärkeä harrastus

Jääurheilu on iso osa raumalaisuutta ja se on monen nuoren tärkeä harrastus. Rauman seurakunta järjestää yhteistyössä Rauman Lukko ry:n ja Rauman taitoluistelijoiden kanssa jääurheiluteemaisen rippileirin ensi vuoden talvilomaviikolla helmikuussa. Ripareille ilmoittautuminen on parhaillaan käynnissä.

Kirkko ja kiekko

−Jääurheiluteemaisia leirejä on järjestetty aiemminkin, mutta nyt on tullut taas kysyntää leirille, jossa pääsee jäälle, kertoo rippikouluista vastaava kappalainen Valtteri Virta.

Jääurheilurippileiri on suunnattu jääurheilun harrastajille. Kyseessä on viikon mittainen rippileiri, jonka aikana käydään jäällä ja harrastetaan monipuolisesti eri jääurheilulajeja.

−Järjestämme leirin, johon voi osallistua urheilijoita yli lajirajojen, muistuttaa Rauman taitoluistelijat ry:n hallituksen puheenjohtaja Tarja Vapaavuori.

Leiri on osa tiivistyvää Rauman Lukon ja seurakunnan yhteistyötä.

−Rauman Lukko ry ja Rauman seurakunta ovat aloittaneet tiiviin yhteistyön. Hienoa, että pystymme tarjoamaan rippileirin nuorille, joita jääurheilu yhdistää, Lukko ry:n toiminnanjohtaja Jari Neuvonen kertoo.

Jääurheilurippileiri järjestetään Raumalla 17.-24.2.2019. Ilmoittautumisaika on 17.-30.9.2018 ja ilmoittautua voi Rauman seurakunnan nettisivuilla. Jääurheiluripari on avoin kaikille rippikouluikäisille. Siinä tapauksessa, että kysyntää tulee enemmän kuin paikkoja on, etusijalla ovat Rauman seurakunnan jäsenet.

Vuoden 2019 riparille ilmoittautuminen on käynnissä syyskuun loppuun saakka

−Rauman seurakunnan rippikoululeirit ovat merkityksellinen asia ja kokemus lähes kaikkien raumalaisten nuoruudessa. Noin 90 prosenttia rippikouluikäisistä raumalaisnuorista käy vuosittain rippikoulun, taustoittaa Virta.

Ensi kesänä Rauman seurakunta järjestää myös perinteisiä rippikoululeirejä Karvatissa, Meriristissä ja Narvin kesäkodilla. Näiden lisäksi tarjolla on iltaripari ja yhdistelmäripari. Yhdistelmäriparissa yhdistyy päivärippikoulu ja viikonlopun mittainen leiri.

Teemaripareita on useita. Jääurheiluriparin lisäksi kesän ohjelmassa on perinteinen palloiluripari, joka toteutetaan yhteistyössä Pallo-Iirojen ja Feran kanssa. Kesällä 2019 järjestetään myös retkirippileiri Seitsemisen kansallispuistossa sekä uutuutena Viron ripari.  Viron rippileirillä yhteistyökumppanina toimivat Rauman seurakunnan Virossa työskentelevät nimikkolähetit Pia ja Tero Ruotsala. Leiri järjestetään Talun leirikeskuksessa, joka sijaitsee Tallinnan lähellä.

Valtteri Virta Rauman seurakunnasta, Tarja Vapaavuori Rauman taitoluistelijoista ja Jari Neuvonen Rauman Lukko ry:stä lyövät yhteistyön kättä päälle.

Lisätiedot:Rippikoulutyöstä vastaava kappalainen Valtteri Virta
valtteri.virta@evl.fi