Fransiskaanimaallikot juhlivat Raumalla 70. toimintavuottaan Suomessa

Fransiskaanimaallikot OFS juhlivat  70. toimintavuottaan Suomessa lokakuussa Raumalla juhlajumalanpalveluksen ja kulttuuriohjelman merkeissä.
Pyhän Ristin kirkko syksyllä

Pääjuhla OFS:n 70-vuotistaipaleen kunniaksi järjestetään lauantaina 6.10. Raumalla, fransiskaanien entisessä Pyhän Ristin kirkossa. Juhlaviikonlopun tarkempi ohjelma liitteessä.

Fransiskaaninen yhteisö OFS (Ordo Franciscanus Saecularis) on fransiskaanien 3. sääntökunnan maallikkohaara, joka elää, asuu ja toimii yhteiskunnassa. Yhteisön Suomen osasto katsotaan perustetuksi 9.4.1948. Pyhä Franciscus perusti tertiaarit nimenomaan maallikoita varten, jotta he voisivat toteuttaa elämässään fransiskaanista näkemystä ja harjoittaa fransiskaanista elämäntapaa kuitenkaan hylkäämättä perhettään ja yhteiskuntaansa.

2018-09-28 10:00:00.0