Nyt pääset vaikuttamaan kotiseurakuntasi tulevaisuuteen – seurakuntavaalien ennakkoäänestys alkaa 6. marraskuuta

Seurakuntavaalien ennakkoäänestys alkaa tiistaina 6. marraskuuta ja loppuu lauantaina 10. marraskuuta. Varsinainen äänestyspäivä on sunnuntaina 18. marraskuuta. Äänioikeus on kaikilla viimeistään vaalipäivänä (18.11.) 16 vuotta täyttävillä seurakunnan jäsenillä.

minun-kirkkoni-sin-pieni_THUMB.jpg

Vaaleissa seurakuntiin valitaan uudet luottamushenkilöt. Rauman seurakunnan kirkkovaltuuston 33 jäsentä päättävät muun muassa seurakunnan taloudesta sekä toiminnan suuntaviivoista.

Ehdokkaita on yhteensä 67. Ehdokkaita pääsee vertailemaan vaalikoneessa, joka löytyy osoitteesta vaalikone.seurakuntavaalit.fi.

Seurakuntavaaleissa voi äänestää ennakkoon kahdeksassa eri paikassa

Ennakkoäänestys järjestetään kaikkina ennakkoäänestyspäivinä eli  6.–10.11. Kirkkoherranvirastolla (Kirkkokatu 2) klo 9–18. Muissa ennakkoäänestyspaikoissa voi äänestää tiettyinä aikoina.

Kodisjoella voi äänestää ennakkoon keskiviikkona 7.11.klo 15–19 Kodistuvalla (Kodisjoentie 1453A). Lapissa ennakkoäänestys järjestetään Lapin virastopappilassa (Kirkkotie 10, Lappi)  torstaina 8.11. klo 10–12 ja perjantaina 9.11. klo 14–19.

Oppilaitoksissa pääsee ennakkoäänestämään seuraavasti: WinNovan Paussin aulassa (Satamakatu 19) tiistaina 6.11. klo 09–11 ja Rauman Lyseon lukiolla (Urheilukatu 22)  tiistaina 6.11. klo 13–15. Äänioikeus on viimeistään vaalipäivänä (18.11.) 16 vuotta täyttävillä seurakunnan jäsenillä.

Äänestämään pääsee myös Rauman suurissa marketeissa. Ennakkoäänestys Rauman Citymarketissa (Karjalankatu 5) torstaina 8.11. klo 11–19 ja lauantaina 10.11. klo 11–15. Rauman Pick & Pay’ssä (Sahankatu 2) äänestys järjestetään perjantaina 9.11. klo 11–19. Rauman Prismassa (Porintie 4) voi äänestää ennakkoon keskiviikkona 7.11. klo 11–19 ja lauantaina 10.11. klo 11–15. Äänestäessä henkilöllisyys tulee todistaa henkilöllisyystodistuksella.

Kuka saa äänestää?

Seurakuntavaaleissa saa äänestää viimeistään vaalipäivänä  (18.11.) 16 vuotta täyttänyt seurakunnan jäsen. Äänestäessä henkilöllisyys tulee todistaa henkilöllisyystodistuksella. Mukaan on hyvä ottaa postissa tullut lähetekirje, mutta se ei ole välttämätön. Seurakunnan jäsenellä on oikeus äänestää minkä tahansa seurakunnan ennakkoäänestyspaikassa. Varsinaisena äänestyspäivänä 18.11.2018 äänestetään oman seurakunnan äänestyspaikassa. Raumalla vaalipäivän äänestyspaikka on Pyhän Ristin kirkko, jossa voi äänestää sunnuntaina 18.11. klo 11–20.

Lisätietoa seurakuntavaaleista: https://www.seurakuntavaalit.fi/

Tule tapaamaan ehdokkaita seurakuntavaalipaneeliin

Seurakuntavaaliehdokkaat kohtaavat vaalipaneelissa maanantaina 5. marraskuuta. Vaalipaneeli järjestetään seurakunnan ”olohuoneessa” Franciscus-talolla (Harmaidenveljestenkuja 2) klo 12.30 alkaen. Tilaisuus kestää noin 1,5 tuntia. Mukana on ehdokas jokaiselta kolmelta ehdokaslistalta. Ehdokkaat ovat Otso Huuska (Kotiseurakunta), Lasse Sulo (Yhteinen seurakuntamme) sekä Marjo Varjonen (Sosialidemokraatit kotikirkon parhaaksi). Paneelin juontavat pastori Riitta Granroth ja viestintäpäällikkö Kanerva Kuisma.

2018-11-02 14:00:00.0