Itsenäisyyspäivän tapahtumia Rauman seurakunnassa

Itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalvelukset järjestetään Raumalla 6.12.2018 kolmessa kirkossa. Jumalanpalvelukset alkavat kello 10. Illansuussa partiolaisten soihtukulkue tuo lyhdyt Lapin sankarihaudoille.
Suomen lippu

Itsenäisyyspäivän juhlajumalanpalvelukset järjestetään Raumalla kolmessa kirkossa. Jumalanpalvelukset alkavat kello 10. Illansuussa partiolaisten soihtukulkue tuo lyhdyt Lapin sankarihaudoille.

Pyhän Ristin kirkossa itsenäisyyspäivän jumalanpalveluksen liturgina on Valtteri Virta, saarnaa Henry Liivola ja kanttorina toimii Jouni Kukko. Rauman mieslaulajat laulavat jumalanpalveluksessa. Lippulinna ja marssirivistö lähtevät kirkkosillalta kello 11.15 kohti sankarihautoja. Itsenäisyyspäivän kunnianosoitus ja seppeleenlasku sankarihaudoilla vanhalla hautausmaalla alkaa klo 11.30.

Lapin kirkossa kello 10 alkavan jumalanpalveluksen toimittaa Olavi Saurio ja kanttorina toimii Saara Kukko. Jumalanpalveluksen jälkeen itsenäisyyspäivän juhlakirkkokahvit juodaan Lapin seurakuntakodissa. Mukana on VPK:n torvisoittokunta. Juhlapuheen pitää Ari Kuusela ja kaupungin tervehdyksen tuo kaupunginhallituksen puheenjohtaja Kalle Leppikorpi. Tarjoilussa on mukana Lapin VPK:n naisjaosto.

Kodisjoen kirkossa jumalanpalveluksen toimittaa Markku Mikkola ja kanttorina on Kati Yrjölä. Mukana on Vermuntilan soittokunta johtajanaan Jouko Kangas. Jumalanpalveluksen jälkeen vietetään itsenäisyyspäivän juhlaa ja juodaan juhlakahvit Kodistuvalla. Juhlassa musiikista vastaa Vermuntilan soittokunnan lisäksi lapsikuoro Auringonsäteet. Rauman kaupungin tervehdyksen tuo Piia Gustafsson. Kodisjoen Martat tarjoavat juhlakahvit.

Itsenäisyyspäivän illan hämärtäessä partiolaisten soihtukulkue kulkee Lapin kirkon sankarihautausmaalla. Soihtukulkue lähtee Partiotalolta klo 16 ja on kirkon kohdalla noin klo 16.20. Lopuksi lauletaan yhdessä Maa on niin kaunis. Partiolaiset laittavat perinteen mukaisesti lyhdyt sankarihaudoille.

2018-12-05 12:50:00.0