Tukka hyvin, kaikki hyvin? Leikkauta tukkasi Yhteisvastuukeräyksen hyväksi opiskelijoiden tempauksessa!

Rauman WinNovan opiskelijat tempaisevat nuorten koulutusta tukevan Yhteisvastuukeräyksen puolesta! Opiskelijavoimin järjestetään Tukka hyvin, kaikki hyvin? -yhteisvastuutempaus Rauman Seurakuntatalolla Minna Canthin päivänä 19.3.2019 klo 10-14. Kun osallistut tapahtumaan esimerkiksi leikkauttamalla tukkasi ja lahjoitat vapaaehtoisen maksun Yhteisvastuukeräykselle, voit vaikuttaa siihen, että joku nuori pystyy opiskelemaan unelmiensa ammatin.
hairdresser-3173438_1920_M.jpg

Tervetuloa hiustenleikkuuseen tai mittauttamaan verenpaineesi ja tue samalla Yhteisvastuukeräystä! Tapahtuma toteutetaan Winnovan opiskelijavoimin. Winnovan opiskelijoiden toteuttamassa hyvinvointitapahtumassa voit saada hiustenleikkuun lisäksi myös käsihoidon tai mittauttaa verenpaineesi. Tarjolla on myös hyvinvointiin liittyvää tietoa. Voit myös nauttia kahvitarjoilusta tapahtuman ajan.

Mukana tapahtumaa toteuttamassa ovat WinNovan elintarvikepuoli, hius- ja kauneusala ja lähihoitajaopiskelijat. Aikoja hiustenleikkuuseen, käsihoitoon tai verenpaineen mittaukseen ei voi varata etukäteen vaan palvelu toimii jonotusperiaatteella. Vapaaehtoinen maksu vuoden 2019 Yhteisvastuukeräyksen hyväksi. Huomaathan, että Yhteisvastuukeräykseen voit osallistua käteismaksulla.

Kun tukka on hyvin, onko kaikki hyvin?

Kyllä, ainakin Minna Canthin päivänä 19.3. kaikki on hiuksenhienosti paremmin. Tämän vuoden Yhteisvastuukeräys tukee lasten ja nuorten koulutusta. Nyt Rauman WinNovan opiskelijat ovat tarttuneet yhteisvastuuhaasteeseen, ja järjestävät hyvinvointitempauksen, jotta myös muut nuoret sekä Suomessa että muualla maailmassa saisivat paremmat mahdollisuuden koulutukseen. Kun leikkautat tukkasi ja lahjoitat vapaaehtoisen maksun yhteisvastuukeräykselle, pystyt vaikuttamaan siihen, että joku nuori pystyy opiskelemaan unelmiensa ammatin. Tule sinäkin mukaan yhteisvastuukeräykseen!

−Nuoret ovat lähteneet täydellä sydämellä mukaan auttamaan. On hienoa kuinka he ovat valmiita kantamaan yhteistä vastuuta. Odotamme tapahtumaa innolla, kertoo tapahtumaa järjestävä Rauman seurakunnan oppilaitospastori Milla Voudinlehto.

Minnan Canthin päivänä järjestettävän hyvinvointitempauksen lisäksi WinNovan opiskelijat järjestävät renkaanvaihtotapahtuman 25.4. klo 10-13.30 Satamakatu 19, autopuolella.

Yhteisvastuukeräyksellä tuetaan lasten ja nuorten koulutusta

Monien nuorten kohdalla unelmien ammatti on vaarassa jäädä haaveeksi, jos perheellä ei ole varaa maksaa opinnoista aiheutuvia kustannuksia, kuten tietokonetta, oppikirjoja tai ammatillisissa opinnoissa tarvittavia välineitä. Köyhien lasten määrä Suomessa on kasvussa. Tuoreimpien, vuoden 2016 tulonjakotilastojen mukaan 10,2 prosenttia lapsista kuului pienituloiseen kotitalouteen. Tämä tarkoittaa 110 000 lasta. Samalla vähävaraisten lapsiperheiden asema on heikentynyt esimerkiksi sosiaalietuuksien leikkausten ja jäädytysten vuoksi.

Maailman pahimmilla katastrofialueilla monet lapset ja nuoret ovat menettäneet lähes kaiken tutun ja turvallisen, kun he ovat joutuneet pakenemaan luonnonkatastrofeja ja konflikteja. Tulevaisuus näyttää toivottomalta ja oma merkitys maailmassa on usvan peitossa, kun koulunkäynti keskeytyy.

Koulutus on tärkeää yhteiskunnalliselle kehitykselle ja eriarvoisuuden vähentämiselle. Etenkin hauraissa maissa ja katastrofitilanteissa koulutus luo uskoa tulevaisuuteen ja tuo vakautta arkeen.

Suomessa vuoden 2019 yhteisvastuuvaroin tuetaan vähävaraisten lasten ja nuorten opiskelua esimerkiksi avustamalla maksullisten opiskeluvälineiden hankinnassa.

Maailman katastrofialueilla keräyksen tuotolla tuetaan laadukasta koulutusta lapsille ja nuorille. Turvalliset koulurakennukset ja koulutetut opettajat auttavat lapsia toipumaan traumaattisista kokemuksista, sopeutumaan uuteen elämäntilanteeseen ja oppimaan tulevaisuuden kannalta elintärkeitä taitoja.

Rauman seurakuntatalo sijaitsee Pyhän Ristin kirkon pihassa, Luostarinkatu 1. Sisäänkäynti pihan puolelta.

2019-03-11 15:26:00.0