Kulje pääsiäisen matkaa musiikillisissa iltahartauksissa

Hiljaisella viikolla Pyhän Ristin kirkossa soi uusi hiljaisen viikon iltakirkkokokonaisuus.
Kuorolaisia

Iltakirkkohetket alkavat kello 18 ja kestävät hieman tilaisuudesta riippuen puolesta tunnista tuntiin. Maanantaina 15.4. ohjelmistossa on Giovanni Battista Pergolesin vuonna 1736 säveltämä teos Stabat Mater. Teoksen esittävät kanttorit Saara Kukko, Joni Poutanen ja Sofia Valli. Tiistaina 16.4. iltakirkon ohjelmassa on vuorossa kuoromusiikkia, johtajana kanttori Jouni Kukko.

Keskiviikkkona kuullaan J. S. Bachin säveltämiä pääsiäisen ajan urkukoraaleja. Osa niistä lauletaan yhteislauluna. Kiirastorstaina iltakirkko alkaa poikkeuksellisesti kello 19. Vuorossa on kiirastorstain ehtoolliskirkko, jossa mukana on Kirkkokuoro. Pitkänperjantain iltakirkon teemana on Jeesuksen hautaaminen. Ohjelmistossa on Acapella – Soiva iltakirkko. Kirkkohetken kesto on noin puoli tuntia.

Musiikillisiin iltahartauksiin on vapaa pääsy.

Pääsiäinen on kristittyjen tärkein juhla. Pääsiäistä edeltävällä hiljaisella viikolla kuljetaan Jeesuksen elämän viimeisten hetkien matkassa. Viikon aikana hiljennytään ja mitä lähemmäs pääsiäistä tullaan, sitä yksinkertaisemmaksi kirkon alttaria riisutaan.

Rauman seurakunnan pääsiäistapahtumat löytyvät seurakunnan pääsiäissivulta sekä tapahtumakalenterista.

2019-04-12 14:00:00.0