Lapin koulun joukkue Virsivälkyt lähtee valtakunnallisen virsivisan finaaliin Jyväskylään

Iloista viestiä virsivisasta!
Virsivisan logo Tintti Tinifii

Iloista viestiä virsivisasta!

Turun arkkihiippakunnan aluevisan voiton vei Rauman seurakunnan joukkue Virsivälkyt Lapin koulusta. Joukkue selvitti samalla tien jatkoon koko Suomen kattavaan loppukilpailuun Jyväskylään 17.5.2019. Loppukilpailussa Jyväskylän Kuokkalan koulussa kisailee kahdeksan joukkuetta eri puolilta Suomea. Virsivälkyt saa vastaansa muun muassa Flamingot Helsingin Vuosaaresta ja Supermarsut Kangasniemeltä.

VirsivisaLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Nuori kirkko ry:n  joka toinen vuosi järjestämä hauska ja leikkimielinen visailu 3.-4.-luokkalaisille. Visassa opetellaan ensin 20 virttä. Kolmen hengen joukkueissa kisaillaan virsitietämyksestä ensin oman koulun kesken sitten oman seurakunnan koulujen kesken. Pelkällä laulutaidolla ei visassa pärjää, sillä tehtävät vaativat oivaltamista ja hoksaamista. Seurakunnan paras joukkue pääsee jatkoon hiippakuntakisaan, jossa kisailevat välkyimmät joukkueet oman hiippakunnan alueelta. Hiippakuntakisan voittajat mittelöivät taitojaan valtakunnallisessa finaalissa.

Kuvassa voitokas joukkue sekä kannustusjoukkoja. Joukkuetta valmentaa Lapin koulun opettaja Leena Rindell ja apuvalmentajana toimii Rauman seurakunnan kanttori Kati Yrjölä.

Onnea kisaan Virsivälkyt!

Edit 15.5.: Virsivisan finaali striimataan suorana ulos Nuori kirkko ryn toimesta! Se on katsottavissa osoitteesta www.ttila.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2019-05-08 09:40:00.0