Rauman seurakunnan virastotalon saneeraus etenee: suunnittelijat valittiin

Rauman seurakunnan vuonna 1965 valmistuneen, saneerauksen tarpeessa olevan virastotalon remontti etenee. Remontin hankesuunnittelu toteutetaan pääsuunnittelijan johdolla.
Rauman seurakunnan virastotalo

Tarjouskilpailun perusteella kirkkoneuvosto valitsi virastotalon saneerauksen suunnittelijaksi ARK Takala Oy:n. Kirkkoneuvosto päätti valita virastotalon saneerauksen rakennuttajakonsultin tehtävään Nipromec Site Servicen.

Paikat kuntoon

Seurakunnan virastotalon saneerauksen hankesuunnittelu aloitettiin vuonna 2017. Tavoitteena on sekä remontoida rakennusta että mahdollistaa useiden seurakunnan toimintojen muuttaminen saman katon alle. Virastotalon kiinteistö on niin vanha, että se vaatii peruskorjausta. Tekniset laitteet ovat elinkaarensa lopussa ja erityisesti kiinteistön asuinosa vaatii korjausta.

Palvelut saman katon alle

Toisaalta tavoitteena on seurakunnan toimintojen keskittäminen virastotalolle. Uudistuksen myötä useat palvelut löytyisivätkin jatkossa samasta paikasta. Nykyisten suunnitelmien mukaan virastotaloon muuttaisivat nuorisotoimi Kalliokadulta ”Kalliokamarilta”, varhaiskasvatus ja lähetystyö kirkon vierestä seurakuntatalolta sekä perheasiain neuvottelukeskus Valtakadulta. Virastotalon länsisiivessä, ”vanhassa pappilassa” työskentelee tällä hetkellä seurakunnan diakoniatiimi. Suunnitteilla on, että diakoniatiimi saisi työtilat virastotalon asuinosasta ja vanhaan pappilaan tulisi seurakunnan pappien toimisto.

Seurakunnan virastotalon on suunnitellut Rauman kaupunginarkkitehti Eero O. Kari. Rakennus on valmistunut vuonna 1965.  Saneeraus koskee kaiken kaikkiaan noin 2 400 neliömetrin tiloja.

2019-05-08 18:39:00.0