Uskon ja elämän kysymykset kohtaavat sukupolvien perinteen Rauman Lapin kirkossa 9.-11.8.2019

Länsi-Suomen Herännäisjuhlat ovat jo vuosikymmenten ajan kuuluneet monen länsisuomalaisen kesäohjelmaan. Elokuussa juhlat järjestetään 113. kerran. Juhlilla on matala kynnys: kaikki ovat lämpimästi tervetulleita, sekä ensikertalaiset, että juhlien konkarit.
Lapin herännäisjuhlien juliste. Julisteen kuvituksena on neliruutuinen Lapin kirkon lasimaalausikkuna.

Juhlien järjestäjinä toimivat Rauman seurakunnan Lapin kappeliseurakunta ja Eurajoen kristillinen opisto. Järjestäjät edustavat rukoilevaisuuden kirkollista suuntaa. Puhujina on tasapuolisesti sekä pappeja että maallikoita, miehiä ja naisia. Juhlat järjestetään kirkollisen rukoilevaisperinteen pohjalta. Laulukirjana on käytetty vuonna 2006 ilmestynyttä ”Armon lapset veisatkaa” – kokoelmaa.

Tämän vuoden juhlien tunnus on lainattu laulukirjan tunnusvirrestä: ”Armon lapset veisatkaa”, joka on kokoelman virsi numero 50.  Kunkin tilaisuuden otsikot on otettu tämän virren eri säkeistöjen värssyistä.

Herännäisjuhlien ohjelma koostuu virsistä ja seurapuheista. Puhujia päivien aikana on noin 20. Heistä mainittakoon lauantaina klo 15.30 juhlaesitelmän pitäjä kirkkoherra, dosentti Sammeli Juntunen, jonka aineena on ”Onko ei-millään mitään arvoa?” sekä sunnuntaina klo 10 alkavassa piispanmessussa saarnaava piispa Kaarlo Kalliala.

Juhlat aloitetaan perjantaina 9.8. klo 18 Tervetuloseuroilla, lauantaina 10.8. on klo 10 Vanhan käsikirjan ehtoollisjumalanpalvelus ja sen jälkeen tilaisuuden jatkuvat klo 13, 15.30 ja 18. Juhlat päättyvät sunnuntaina 11.8. klo 13 alkaviin lähetysseuroihin.

Länsi-Suomen 113. herännäisjuhlat, käsiohjelma (pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä
Länsi-Suomen 113. herännäisjuhlien juliste (pdf)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

2019-07-06 09:30:00.0