Kesän 2020 rippikouluissa tarjolla perinteisten rippileirien lisäksi uusi teatteriripari, jääurheiluriparille ringeten pelaajat mukaan

Nyt on aika ilmoittautua kevään ja kesän 2020 rippikouluihin! Ilmoittautuminen alkaa 20.9. Rauman seurakunnan nettisivuilla.
Poika kuvaa kännykältä videoterveisiä papallee.

Jääurheiluriparille viime helmikuussa osallistunut Miro kuvasi leirillä vierailleelta Janne Niskalalta videoterveiset Raimo-papalleen.

Ilmoittautuminen vuoden 2020 rippikouluihin alkaa

−Perinteisten rippileirien lisäksi järjestämme myös teemaleirejä. Ensi vuoden uutuutena on teatteriin painottuva rippileiri, Rauman seurakunnan rippikouluista vastaava kappalainen Valtteri Virta kertoo. Teatteririparilla valmistetaan yhdessä näytelmä, joka esitetään vanhemmille rippileirin lopuksi. Tulevana kesänä on mahdollista osallistua myös retkiriparille, jonka kohteena on Isojärven kansallispuisto.

Rauman seurakunnan rippikoulut ovat suosittuja. Rippikouluihin osallistuu noin 90 prosenttia ikäluokasta. Myös valtakunnallisen rippikoulukyselyn mukaan raumalaisiin rippikouluihin ollaan tyytyväisiä: raumalaiset rippikoulun käyneet antoivat ripareille arvosanaksi 9. Valtakunnallisesti arvosana oli 9−.

−Olemme iloisia hyvästä palautteesta. Lähtökohta rippileireillämme on, että jokainen leiriläinen saa olla oma itsensä ja tulee kohdatuksi omana itsenään, Virta kertoo.

Jääurheiluripari järjestetään jälleen, mukana myös ringette

Vuonna 2019 seurakunta järjesti historian ensimmäisen jääurheiluriparin yhteistyössä Rauman Lukko ry:n kanssa. Jääurheiluriparin palaute oli positiivista.

– Yhteistyö seurakunnan kanssa on ollut hieno asia ja meillä on hyvät kokemukset edellisen vuoden jääurheiluriparista. Tänä vuonna haluamme tarjota mahdollisuuden jääkiekkoilijoiden lisäksi myös ringeten harrastajille, kertoo Rauman Lukko ry:n toiminnanjohtaja Jari Neuvonen.

– Jääurheiluriparille voi ilmoittautua myös Rauman ympäristökunnista, eli Lukon sateenvarjoseurapaikkakunnilta Laitilasta, Uudestakaupungista, Säkylästä, Paneliasta, Eurajoelta ja Huittisista, joille myöskin haluamme tarjota tämän hienon mahdollisuuden, Neuvonen kommentoi.

Miten ilmoittaudun rippikouluun?

Jokainen vuonna 2005 syntynyt Rauman seurakunnan jäsen saa kotiin postitettuna kattavan rippikouluoppaan tulevan viikon aikana. Rippikouluun voi ilmoittautua vaikkei olisikaan seurakunnan jäsen. Rippikouluihin liittyvät tiedot löytyvät myös seurakunnan verkkosivuilta. Ilmoittautuminen alkaa 20.9. ja päättyy 11.10.2019.

Rippikoulun voi käydä iltarippikouluna, päivärippikoulun ja leirin yhdistävänä yhdistelmäriparina, tai rippileirillä. Rippileirejä järjestetään seurakunnan Karvatin ja Meriristin leirikeskuksissa sekä Lapin Narvijärven kesäkodilla. Lisäksi järjestetään retkiripari Isojärven kansallispuistossa.

Ilmoittautuminen ja lisätiedot vuoden 2020 rippikouluihin

Lue tunnelmia Narvijärven leirikeskuksen rippileiristä kesällä 2019

Riparin aamuhartautta vietettiin kauniissa säässä Narvijärven rannalla kesällä 2019.

2019-09-20 15:00:00.0