Kirkon aikakelloista voi taas tarkistaa ajan: Pyhän Ristin kirkontornin aikakellojen viisarit on asennettu paikalleen

Pyhän Ristin kirkon aikakellot on korjattu ja viisarit asennettu paikalleen. Lehtikullalla päällystetyt viisarit asennettiin torstaina 10.10.2019.
Syksy 2018_kirkon torni_WEB_THUMB.jpg

-Kirkon aikakellojen koneistot on uusittu ja kellot toimivat niin kuin pitääkin. Enää ei voi vedota kirkonkelloihin jos myöhästyy treffeiltä. Vielä testataan kellotaulujen valaistusta, kertoo seurakunnan kiinteistöpäällikkö Eino Korsi.

Jotkut ovat ehkä huomanneet, että kirkkaat valot palavat kellotaulujen ympärillä aika ajoin. Tämä johtuu siitä, että aikakelloihin on testattu uutta valaistusta. Valot ovat kuitenkin osoittautuneet liian kirkkaiksi. Nyt selvitetään, voiko valon kirkkautta himmentää tarpeeksi. Tavoitteena on, että kellonaika näkyisi hyvin myös pimeällä.

2019-10-12 21:29:00.0