Tölkkitalkoot – Diakonia kerää ruokasäilykkeitä vähävaraisille raumalaisille

Harmaata taustaa vasten paperinen ruokakassi täynnä tölkkiruokaa.

Diakonia kerää ruokasäilykkeitä ja kuiva-aineita jaettavaksi vähävaraisille raumalaisille. Kaikki ruokatarvikkeet, jotka eivät tarvitse kylmäsäilytystä kelpaavat keräykseen.

Lahjoituksia voi toimittaa diakoniatoimistolle (Luostarinkatu 3) ti 31.3. klo 12-18 tai ke 1.4. klo 12-18.

- Idea tölkkitalkoista lähti liikkeelle aamukahvin lomassa, kun juttelimme kollegojen kanssa vallitsevasta tilanteesta ja siitä, miten ihmisten yhteydenotot lisääntyivät koulujen sulkeuduttua. Ruuanhausta kyselleet ovat olleet niin lapsiperheitä kuin muitakin, kertoi diakoniatyöntekijä Satu Salla.

Seurakunnan jakama EU-ruoka on loppumassa ja ennen seuraavan kuorman saapumista diakoniatoimiston toiveena on pystyä jakamaan ruoka-apua tarvitseville jotain ruokaa. Seuraava kuorma EU-ruokaa saapuu vasta 15.4.

- Tavallisilla ihmisillä on ollut myös halu auttaa muita, joten tämä keräys on yksi kanava päästä tekemään hyvää. Olemme saaneet keräykseen mukaan jo yhden tuottajan, joka on lahjoittanut meille porkkanoita jaettavaksi, hehkuttaa Satu Salla.

Lisätietoja keräyksestä antavat diakoniatyöntekijät:

- Satu Salla, p. 044 7691 270
- Susanna Arvio, p. 044 7691 269