Meren vuosi 2020 -koronapyöräily

Monessa yhteisössä on mietitty miten saisi ihmiset ulos liikkumaan näinä raskaina aikoina. Koronakriisin aikaan on tavallistakin tärkeämpää huolehtia kanssaihmisten ja omasta hyvinvoinnista ja elämänilosta.

Me allekirjoittaneet päätimme järjestää Meren vuosi 2020 -koronapyöräilyn Raumanmeren rannoilla 2.5.- 30.6.2020.

Toimintakyky ja sen säilyttäminen saatikka kohentaminen on säilytettävä koronan aikanakin.

Niin koululaisten, työikäisten kuin ikäihmisten toimintakyvyn säilyttäminen auttaa taistelussamme pirullista näkymätöntä vihollista vastaan.

Koronavirus rajoittaa meidät muista ihmisistä. Mietimme liikuntamuotoa, jossa altistumisvaara on mahdollisimman pieni. Keskusteltuamme Satakunnan sairaanhoitopiirin Linkki avautuu uudessa välilehdessäjohdon kanssa päädyimme pyöräilyyn – kunnon turvavälit huomioiden.

Olemme sijoittaneet viisi asemapaikkaa, joihin voi pyöräillä. Suoritus merkitään osallistumiskorttiin, joita saa kauppakeskus Potkurista Linkki avautuu uudessa välilehdessä(Kauppakatu 3Linkki avautuu uudessa välilehdessä). Osallistumiskorttia hakiessa tulee noudattaa suurta huolellisuutta ja varovaisuutta.

Koronapyöräilyn toinen osa liittyy sanomalehti Länsi-Suomen Linkki avautuu uudessa välilehdessäteemavuoteen Meren vuosi 2020. Tämä sopii hyvin, sillä tältä keväältä jouduttiin koronan vuoksi peruuttamaan odotettu valtakunnallinen Meremme tähden – vaikuta paikallisesti -seminaari.

Olemme suunnitelleet pyöräreitin niin, että sen varrella on mahdollisuus nähdä aavaa merta, salmia, lahtia ja saaria. Pyöräilyn aikana toivotaan osallistujien havainnoivan ympäristöä, merta, luontoa, historiaa ja ylipäätään kaikkea mitä matkalla kohtaa. Mikäli havainnoista tulee mieleen kysymyksiä, niitä voi lähettää sähköpostilla: toimitus@lansi-suomi.fi – pyrimme hakemaan asiantuntijan vastaamaan.

Tervetuloa mukaan ja matkaan, yksin tai perhekunnittain, vaikka eväät mukana.

Kaikilla asemilla on ohjeet miten toimitaan. Esimerkiksi Petäjäksen nuotiolla saa olla samanaikaisesti vain oma perhe.

Osallistumiskortit tulee palauttaa 3.7.2020 Potkuriin. Samaa osallistumiskorttia tulee käyttää kok kahden kuukauden ajan. Arvontapalkintoja on hankittu jaettavaksi osallistuneiden kesken.

Voit osallistua arvontaan myös sähköisesti Länsi-Suomi -lehden sivulla https://ls24.fi/pyoraily

Muistetaan, että pyöräilemme omalla vastuulla ja noudatamme liikkumis- ja liikennesääntöjä.

Mukavia ja mielenkiintoisia pyöräilyhetkiä oman hyvinvointimme vuoksi!

Sanomalehti Länsi-SuomiLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Satakunnan sairaanhoitopiiriLinkki avautuu uudessa välilehdessä, Rauman seurakuntaLinkki avautuu uudessa välilehdessäRasti-LukkoLinkki avautuu uudessa välilehdessäRauman meripelastuseuraLinkki avautuu uudessa välilehdessäRauman yrittäjätLinkki avautuu uudessa välilehdessäRauman partiolaisetLinkki avautuu uudessa välilehdessä  ja Rauman kaupunkiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

2020-04-27 12:33:00.0