Kirkonkellarin kesänäyttelyn haku heinäkuulle 2020 on nyt auki

Kirkonkellari on näyttelytila Rauman Pyhän Ristin kirkon vieressä. Kirkonkellarissa järjestetään taidenäyttely jälleen kesällä 2020. Näyttely on avoinna heinäkuun ajan. Näyttelytilaa voi hakea 28. toukokuuta 2020 saakka.

Kirkonkellari on keskiaikaisen Rauman Pyhän Ristin kirkon vieressä sijaitseva kaunis kivirakennus. Kirkonkellarista on ensimmäisiä mainintoja 1700-luvulta. Se on aikoinaan toiminut mm. kalkkivarastona ja osana kaupungin tulliaitaa.  Kirkonkellarissa on lattiapinta-alaa noin 50 m2. Sisäseinän korkeus välikattoon on noin kolme metriä.

Hakuohjeet näyttelytilaa hakevalle

Liitä hakemukseen:
•    3-5 hyvälaatuista kuvaa viimeaikaisesta tuotannosta
•    teostiedot, teosten koko (korkeus/leveys/syvyys), tekotapa ja valmistumisvuosi
•    näyttelyhakemus
•    ansioluettelo/CV
•    omat yhteystiedot: nimi, puhelinnumero, osoite ja sähköposti. Mielellään myös nettisivu.

Lähetä hakumateriaali sähköpostilla kanerva.kuisma@evl.fi. Laita sähköpostin otsikoksi Kirkonkellarin näyttelyhakemus 2020. Lähetä hakemus viimeistään 28.5.2020.

Näyttelytilaan valitaan näyttely heinäkuun ajaksi. Seurakunta vastaa tilan ylläpidosta ja valvonnasta sekä näyttelyn viestinnästä. Näytteilleasettaja vastaa kuljetuksista, näyttelyn ripustuksesta ja purkamisesta sekä mahdollisista teosvakuutuksista.

Ilmoitamme näyttelyvalinnasta kaikille hakijoille viikolla 23.

Kirkonkellarissa on viime vuosina järjestetty kesänäyttelyitä heinäkuussa. Vuonna 2018 tilassa oli esillä Kimmo Ojaniemen ja kesällä 2019 Tommi-Wihtori Roströmin taidetta.

2020-05-11 14:25:00.0