Kissa-Wauto Raumalle – liikkuvaa nuorisotyötä sivukyliä myöden

Nuorisotyön ohjaajat ovat silminnähden innoissaan, kun he kertovat Walkers-auton eli Wauton saapumisesta Raumalle. Eilen koeajolla kävivät Rauman Wauton toimintavastaavat: seurakunnan nuorisotyöntekijät Sara-Pauliina Aho ja Mirta Martin ja Rauman kaupungin nuorisotyöntekijät Jessina Vastamäki ja Mari Heiskanen.

Kuvassa Kissa-Wauton toimintavastaavat vasemmalta oikealle Sara-Pauliina Aho, Jessina Vastamäki, Mirta Martin ja Mari Heiskanen.

- Tämä on hieno nuorisotyön muoto ja oon innoissani siitä, että se on tämän kesän ja osan syksyä Raumalla. Vielä on paljon sisäistettävää, mutta meillä on hyvä porukka tekemässä, josta ei puutu huumoria, iloitsee Mirta Martin.

Liikkuva nuorisotyö viedään Wauton voimin sinne missä nuoret viettävät aikaansa – sivukylille asti. Raumalle saapui Kissa-Wauto, joka on muokattu liikkuvan nuorisotyön tarpeisiin matkailuautosta. Poikkeusoloissa auton sisätilat eivät ole toistaiseksi käytössä, vaan nuoria kohdataan auton ulkopuolella turvavälit ja käsihygienia huomioon ottaen. Normaalioloissa Wautossa on tarjolla kahvia, pelejä ja juttuseuraa. Kissa-Wauton voi nähdä toiminnassa poikkeusaikana 9.6. lähtien tiistaisin ja lauantaisin.

- Kaiken ydin on siinä, että me ollaan nuoria varten, Mirta Martin lisää.

Rauman alueen nuorisotyötä tekevät tahot työskentelevät yhdessä Kissa-Wauton ja nuorten parissa lokakuun loppuun asti. Kesän aikana toimii viisi Wautoa eri puolilla Suomea – Pantteri Kokkolassa, Leijona Ylivieskassa, Kissa Raumalla, Tiikeli Savonlinnassa ja Ilves Kotkassa.

Walkers on Wheels 2 Linkki avautuu uudessa välilehdessäon Aseman Lapset ry:nLinkki avautuu uudessa välilehdessä valtakunnallinen nuorisotyön toteuttamis- ja kehittämishake, jonka tarkoituksena on kehittää liikkuvaa nuorisotyötä ja tarjota paikalliselle nuorisotyölle uusia keinoja työn tekemiseen. Hanketta toteutetaan yhdessä paikallisten toimijoiden kanssa viiden Walkers-auton voimin. Hanketta rahoittaa opetus- ja kulttuuriministeriöLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

2020-05-19 15:38:00.0