Kassillinen toivoa hoivakoteihin Raumalla

Kuvakollaasi, jossa viisi kuvaa. Kuvissa ojennetaan hoivakassia ja lauletaan. Yhdessä kuvassa hoivakodin kana.

Keskellä hoivakassia vastaanottaa Rannikkokodin vs. palveluesimies Minna Hannula. Oikealla alhaalla kassin vastaanotti Palvelukeskus Mansikkapaikan vs. palveluesimies Krista Nurmi.

Rauman seurakunnan sairaalasielunhoito kasasi tänä kesänä hoivakasseja hoivakoteihin, joiden tarkoitus on ilahduttaa, virittää hengellistä keskustelua ja luoda virikkeitä.

Sairaalasielunhoidon hoivakassien sisällöksi valikoitui laminoituja sivuja: kassin sisällön käyttöohje ja hygieniaohje, rukousehdotuksia, virsiehdotuksia, rohkaisevia raamatunjakeita, esimerkkihartaus, siunauksia ja virikekuvia.

Hoivakassit sisältöineen puhdistetaan asianmukaisesti jokaisen katselukerran jälkeen, jolloin ehkäistään tartuntojen leviäminen hoivakodeissa.

Hoivakasseja on jaettu hoivakoteihin viime viikkojen aikana. Torstaina 9.7. Riitta Granroth, Eeva Saarimaa ja Pasi Flodström veivät hoivakasseja Kokkilaan, Mansikkapaikkaan, Rannikkokotiin ja Mainiokoti Mereen. Asukkaille pidettiin ulkotiloissa lyhyt hartaushetki ja Pasi Flodström lauloi Nocturnen kassin ojentamisen yhteydessä.

”Oli oikein mukava vastaanotto. Meitä oli selvästi odotettu hoivakodeissa.” kommentoi Riitta Granroth.

2020-07-23 13:00:00.0