Kaiva pyörä esille ja lähde kanssamme fillaroimaan kolmen kirkon pyöräilyyn!

Lauantaina 19. syyskuuta järjestetään Raumalla ensimmäinen kolmen kirkon pyöräilytapahtuma.

Ari Rajamäki (vas.), Eeva Hietikko ja Jouni Mikkonen valmistautuvat kolmen kirkon pyöräilyyn Kodisjoen kirkon kauniissa maisemissa.

Pyöräilyreitti kulkee Pyhän Ristin kirkolta Lapin kirkolle, josta suunnataan Kodisjoen kirkolle ja takaisin Pyhän Ristin kirkolle. Koko lenkin pituudeksi tulee noin 60 kilmometriä. Pyöräilyreitille voi lähteä joka kirkolta klo 9-11 välisenä aikana omaan tahtiin. Saat kirkolta reittikartan ja leimat karttaan matkan varrelta. Päivän aikana kirkoilla on tarjolla keitolounas.

Jokaiselta kirkolta on mahdollisuus tehdä myös lyhyempi ohjattu pyöräilylenkki, jonka pituus on noin 20 kilometriä. Lyhyelle lenkille lähdetään yhdessä ryhmässä noin kello 9.

Rauman kaupunki ja Rauman seurakunta sekä monet yhteistyökumppanit lahjoittavat raumalaisille vähävaraisille lapsiperheiden lapsille pyöriä. Pyörät lahjoitetaan seurakunnan diakoniatyön ja Rauman kaupungin perhetukikeskuksen ja lastensuojelun kautta. Pyörien saajat saavat lahjakortin, jonka arvo on 500 euroa. Myös sinä voit olla lisäämässä hankittavien polkupyörien määrää Kotimaanapu.fi -kautta. Sinne voit antaa pienenkin lahjoituksen.

Pyöräilytapahtuman avaa kaupunginjohtaja Johanna Luukkonen Pyhän Ristin kirkon pihamaalla 19.9. kello yhdeksän. Rauman kirkoilla on tapahtuman ajan tarjolla keittolounasta, kahvia, mehua ja pullaa.
Reitillä voit myös käydä kirkoissa sisällä tutustumassa niihin oppaiden johdolla tai halutessasi tehdä pienen pyhiinvaelluksen, oman hiljentymishetken kirkossa.

Ilmoitathan jos aiot osallistua tilaisuuteen. Ilmoittautumisia kerätään, jotta osaamme varata riittävästi tarjottavaa kaikille osallistujille. Voit ilmoittautua pyöräilytapahtumaan tästä linkistä Rauman seurakunnan verkkosivuilla. Ilmoittautuminen ei ole sitova, voit tulla myös etukäteen ilmoittautumatta.

Tapahtuma järjestetään yhteistyössä Rauman kaupungin kanssa. Mukana on myös monia muita yhteistyötahoja ja lahjoittajia. Lahjoittavien yritysten ja yhteisöjen nimet julkistetaan avajaistilaisuudessa.

Laita fillari kuntoon ja jaa meillekin kuva!
#kirkkofillaroi

2020-09-04 17:30:27.0