Perinteiset Kymppisynttärit järjestetään ensimmäistä kertaa livelähetyksenä

Kymmenen vuotta on hieno ikä ja sitä on syytä juhlia! Rauman seurakunta on järjestänyt Kymppisynttäreitä jo yli kolmekymmentä vuotta. Tänä vuonna Kymppisynttärit järjestetään Raumalla ensimmäistä kertaa livelähetyksenä.

Värikkäitä eläimiä juhlahatut päässä ja teksti: Täyskymppi

Hei 10-vuotias! Tervetuloa juhlimaan 1.11.!

−Kymppisynttärit on tärkeä perinne, jota kymmenvuotiaat ja heidän vanhempansa Raumalla odottavat. Pettymys oli suuri, kun jouduimme perumaan synttärit keväällä, kertoo johtava kasvatuksen ohjaaja Jani Ahonen.

Uudet suunnitelmat tehtiin, kun koronaepidemia iski keväällä. Synttärijuhlat siirrettiin marraskuun alkuun. Silloin uskottiin, että epidemia olisi syksyllä laantunut ja järjestäminen olisi turvallista. Viimeisimmät suunnitelmat tehtiin vasta muutama viikko sitten, koronatilanteesta johtuen.

− Juhlaan oli ilmoittautunut reippaasti yli 200 ihmistä, joten emme katsoneet turvalliseksi kutsua niin suurta määrää täyskymppejä vanhempineen samaan tilaan. Juhlia ei peruta, vaan juhlinnan muoto muuttuu. Järjestämme ne nyt ensimmäistä kertaa livelähetyksenä. Jokainen kymmenvuotias ansaitsee juhlansa, ja niitä pääsee nyt seuraamaan kotisohvalta, vaikka koko perhe. Viestimme on, että sinä olet täyskymppi ja juuri paras sellaisena kuin olet, Jani kertoo ja toivottaa kaikki kymmenvuotiaat mukaan juhlaan.

Livelähetyksessä on luvassa mukavaa synttäriohjelmaa. Lähetykseen aikana on raumalaisten täyskymppien mahdollista osallistua Osuuspankin lahjoittaman, sadan euron synttärilahjakortin arvontaan. Ohjelmaa ovat toteuttamassa Rauman seurakunnan kasvatuksen työntekijät ja artistivieraana Kymppisynttäreillä on laulaja-lauluntekijä Jukka Salminen.

Livelähetys alkaa Rauman seurakunnan YouTube-kanavalla 1. marraskuuta klo 15.

Ilmapalloja ja teksti: On hienoa olla Täyskymppi

2020-10-27 11:42:47.0