Pyhäinpäivän tapahtumia Rauman seurakunnassa

Pyhäinpäivä on hiljainen ja harras kirkkopyhä, jolloin muistellaan aiempia sukupolvia ja kiitetään kuoleman jälkeisestä elämästä. Pyhäinpäivänä perinteenä on sytyttää kynttilä edesmenneille läheisille.

Lyhtyjä pimeässä

Tässä listauksessa pyhäinpäivän seudun tapahtumia Rauman seurakunnassa

To 29.10. Merkkihenkilöitä esittelevän mobiilikartan julkistamistilaisuus Rauman Vanhalla hautausmaalla klo 14. Tunnetko Raumalle synnytyslaitoksen perustaneen Tilta Kokin tai kauppiaan, Rauman museon perustajan Fredrik Lehtisen? Uuden mobiilireitin avulla pääset tutustumaan heihin ja noin viiteenkymmeneen muuhun Rauman Vanhalle hautausmaalle haudattuun merkkihenkilöön. Mobiilikartan julkistamistilaisuudessa Pyyrmanni trumputtaa kartan avatuksi. Musiikkia ja mahdollisuus tutustua merkkihenkilökierrokseen. Tutustu merkkihenkilöihin Vanhan Rauman hautausmaalla mobiilikartan avulla!

Pe 30.10. Pyhäinpäivän musiikkihartaus koko perheelle Kodisjoen kirkossa klo 19. Musiikkihartauden tunnelmaa ovat luomassa Kodisjoen pyhäkoululaiset ja partiolaiset. Mukana kirkkoherra Henry Liivola. Tilaan mahtuu turvaetäisyyksin n. 50 henkilöä.

La 31.10. Pyhäinpäivän messu Pyhän Ristin kirkossa klo 10. Mukana Ulla Vuori, Lotta Hatakka, Jouni Kukko. Rauman Kirkkokuoro laulaa. Tilaan mahtuu turvaetäisyyksin n. 80 henkilöä.

La 31.10. Pyhäinpäivän sanajumalanpalvelus Kodisjoen kirkossa klo 10.
Pyhäinpäivän sanajumalanpalvelus Kodisjoen kirkossa. Mukana Markku Mikkola, Kati Yrjölä

La 31.10. Pyhäinpäivän musiikkihartaudet Monnan kappelissa klo 12.30 ja klo 14.00. Mukana Milla Voudinlehto ja Franciscus-kuoro (joht. Jyrki Soukainen). Runonlausuntaa Maarit Roos. Tilaan mahtuu turvaetäisyyksin n. 30 henkilöä.

La 31.10. Pyhäinpäivän hartaudet Pyhän Ristin kirkossa klo 15 ja klo 17. Pyhäinpäivän hartauksissa muistellaan vuoden aikana poisnukkuneita. Kirkossa järjestetään kaksi pyhäinpäivän hartautta.  Klo 15 alkavassa hartaudessa luetaan marraskuussa 2019 - huhtikuussa 2020 siunattujen seurakuntalaisten nimet. Klo 17 alkavassa hartaudessa luetaan toukokuussa 2020 - lokakuussa 2020 siunattujen seurakuntalaisten nimet. Tilaisuuksissa hiljennytään musiikin ja Raamatun lohdutuksen äärellä. Turvaetäisyyksien säilyttämiseksi tilaisuus on tarkoitettu vain lähiomaisille.

La 31.10. Pyhäinpäivän musiikki- ja runohartaus Haappusten kirkossa klo 17.
Vermuntilan soittokunta musisoi ja Martta-Liisa Päivistö lausuu runoja. Mukana Markku Mikkola ja Saara Kukko. Eteläisen alueen vapaaehtoisryhmä tarjoaa kahvit. Tilaan mahtuu turvaetäisyyksin n. 60 henkilöä.

La 31.10. Pyhäinpäivän iltakirkko Lapin kirkossa klo 18. Mukana Olavi Saurio ja Jouni Kukko Luetaan vuoden aikana poisnukkuneiden nimet, Lappi. Tilaisuus on tarkoitettu vuoden aikana poisnukkuneiden läheisille. Tilaan mahtuu turvaetäisyyksin n. 50 henkilöä.

La 31.10. All Saints day's bi-lingual evening prayer Kordelinin kappeli at 18.
Kaksikielinen (suomi-englanti) pyhäinpäivän hartaus Kordelinin kappelilla. Kävely kappelille lähtee kirkolta klo 17.45. Come and join us for All Saints day's bi-lingual evening prayer at the Kordelin Chapel. We'll start from the Church of the Holy Cross and walk to the cemetery chapel. After the service there is some coffee and snacks at the Parish Hall, next to the Chuch.

La 31.10. John Field: Nocturnes - Myöhäisillan konsertti Pyhän Ristin kirkossa klo 20
Robert Tobin, huilu ja Jonne Grans, kitara Tervetuloa kuuntelemaan rauhoittavaa ja levollista musiikkia! Vapaa pääsy. Konserttia voi seurata livelähetyksenä Rauman seurakunnan Facebook-sivulta.

Su 1.11. Pyhäinpäivän hartaus Voiluodon kylätalolla (Anttilantie 3) klo 15. Muistetaan vuoden aikana poisnukkuneita kyläläisiä ja lauletaan pyhäinpäivän virsiä. Mukana Kati Yrjölä ja Riitta Granroth.

Kenen muistolle sinä sytytät kynttilän? Katso täältä video Pyhäinpäivästä.

Seuraamme koronatilannetta ja tiedotamme verkkosivuillamme ja somekanavissa jos tilaisuuksiin tulee muutoksia.

Tilaisuuksissa huolehdimme turvaväleistä ja käsihygieniasta. Tulethan tilaisuuksiin vain terveenä.

2020-10-28 19:59:00.0