Uudet kokoontumisrajoitukset voimaan: joulun ajan tilaisuuksiin peruutuksia 3.-23.12.2020

Satakunnan alueella tulee voimaan monia tiukempia rajoituksia, jotka vaikuttavat myös kirkon toimintaan Raumalla. Uusien kokoontumisrajoituksien mukaan sisätiloissa ja alueellisesti rajatuissa ulkotiloissa voi järjestää korkeintaan 20 henkilön yleisötilaisuuksia ja yleisiä kokouksia. Rajoitusten perusteella peruutamme tilaisuudet 23.12.2020 saakka. Joulua ei kuitenkaan ole peruttu – joululaulut soivat livelähetyksissä ja kirkon ovet ovat auki.

Joulukirkko2019_pieni.jpg

Tilaisuuksia perutaan, mutta moneen tilaisuuteen voi osallistua livelähetyksen tai radion kautta

Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet, joulun ajan kirkkotilaisuudet, joulujuhlat ja muut juhlatilaisuudet peruutetaan 23.12.2020 saakka. Myös aikuisten ryhmätoiminta kuten raamattupiirit jäävät tauolle 3.12.2020 alkaen. Moniin tilaisuuksiin voi kuitenkin osallistua livelähetyksen kautta.

Itsenäisyyspäivän jumalanpalvelus järjestetään 6.12. klo 10 Pyhän Ristin kirkossa. Valitettavasti seurakunta ei voi osallistua paikan päällä. Se sijaan osallistuminen on mahdollista livelähetyksen kautta seurakunnan YouTubessa ja Radio Ramonassa. Seppeleenlaskua Vanhan Rauman hautausmaan sankarihaudoille klo 11.30 voi seurata Rauman kaupungin YouTubesta ja Radio Ramonasta. Seppeleenlaskut Kodisjoen ja Lapin sankarihautaismailla järjestetään 6.12. klo 11 vain kutsutun rajatun osallistujamäärän läsnäollessa.

Tästä Länsi-Suomessa julkaistusta ilmoituksesta näet tulevan viikon peruutetut tilaisuudet.

Kokoontumisrajoitusten vuoksi tilaisuuksia perutaan, mutta kirkko ei kuitenkaan mene kiinni. Kirkko auttaa myös korona-aikana ja antaa niin henkistä, hengellistä kuin taloudellistakin apua.

Kirkolliset toimitukset järjestetään

Kirkolliset toimitukset – kasteet, hautaan siunaamiset ja vihkimiset – toteutetaan. Seurakunnan tiloissa järjestetyissä toimituksissa voi olla paikalla 20 henkilöä, mutta yksityistilojen (kuten kotien) osalta suositus on vain kymmenen henkilöä. Toiveena on, että kastetilaisuudet järjestetään seurakunnan tiloissa.

Kirkko ei mene kiinni - voit hiljentyä kirkossa

Pyhän Ristin kirkko on auki hiljentymistä varten maanantaista lauantaihin klo 11-15. Kirkossa on esillä kaksi jouluseimeä. Kirkon aulasta löytyy taiteilija Kerttu Horilan tekemä jouluseimi. Joulun ajan tapahtumia toteutetaan verkossa. Joulua ei ole peruttu! Seurakunta ei mene kiinni eikä lakkaa olemasta. Jumalanpalvelukset voi kuunnella edelleen myös Radio Ramonasta.

Kirkon ympäristössä voit myös ihailla jouluikkunoita.

Seurakunnan ruoka-apu jatkuu

Ruoka-apua jaetaan. EU-ruokaa on jaossa Diakoniatoimistosta, Luostarinkatu 3: to 17.12. klo 15-17 ja to 21.1.2021 klo 15-17. Oma kassi mukaan. Leivänjako ma, ti ja to 10-11 ja ke 14-15 Haappusten kirkolla. Leivänjakoa ei järjestetä to 24.12. eikä loppiaisena 6.1. 2021.

Voit osallistua myös itse hyvän tekemiseen osallistumalla Soppaa ja saippuaa -keräykseen. Diakoniatyön joulukeräys on taas täällä! Keräämme ruokasäilykkeitä ja pesuaineita jaettavaksi diakoniatyön kautta. Esimerkiksi kodin siivoukseen, pyykinpesuun ja henkilökohtaisen hygienian hoitamiseen liittyviä tuotteita. Voit toimittaa lahjoituksen 18.12. mennessä diakoniatoimistolle ma-to aamupäivisin tai Seurakuntatalolle Tonttujen yössä 11.12. klo 16-19. Lisätietoja keräyksestä antavat diakoniatyöntekijät: Pia Erake 044 7691263 ja Satu Salla 044 7691270.

Seurakunnan lapsi- ja nuorisotyö jatkuu lähikokoontumisina turvaohjeita noudattaen ja verkossa

Seurakunnan varhaiskasvatuksen päiväkerhot jatkuvat vielä 18.12. asti. Kun tuotte ja haette lapsia muistakaa maskit. Joulutauolle ovat jääneet 2.12. alkaen seuraavat perheryhmät: perhekerhot, avoimet perhekerhot, vauva- ja perhemuskarit sekä värikylpyryhmät.

Nuorten toiminta jatkuu turvaohjeita noudattaen.

Seuraa iloista joulukalenteria Instagramissa @kalliokamari ja @raumansrkvarhaiskasvatus!

Keskusteluapua tarjolla

Ota meihin yhteyttä! Päivystävä pappi vastaa puhelimeen joka päivä klo 9 – 20 numerossa 044 769 1301. Kirkon valtakunnallinen Palveleva puhelin on avoinna joka päivä kello 18-24 numerossa 0400221180. Lisätietoa mm. chattipalvelusta löytyy täältä: https://evl.fi/kirkonkeskusteluapu.
Myös diakoniatyöntekijöiden kanssa voi keskustella luottamuksellisesti. Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot löydät verkkosivuiltamme. Voit ottaa yhteyttä diakoniaan myös sähköpostitse rauman.diakonia@evl.fi. Vastaamme mahdollisimman pian. Voit myös ottaa yhteyttä seurakunnan perheneuvontaan.

Rauhallista, siunattua ja tervettä joulun aikaa!

Elämme erikoista joulun aikaa. Koronaepidemiatilanteen pahentuessa joudumme valitettavasti peruuttamaan monia odotettuja tilaisuuksia – Kauneimpia Joululauluja, jouluhartauksia ja monia muita. Olemme sitoutuneet noudattamaan turvallisuusohjeita ja toivomme, että kaikki ihmiset pysyvät terveinä ja pystyvät turvallisesti ja hyvillä mielin iloitsemaan joulun sanomasta. Pian pääsemme juhlimaan Vapahtajamme syntymäjuhlaa.

Monia tilaisuuksia järjestetään livelähetyksinä ja ulkotiloissa. Seuraa Rauman seurakunnan somekanavia ja verkkosivuja, ilmoitamme mahdollisista muutoksista niissä.

Pääseekö Raumalla jouluaattona joulukirkkoon?

Tämänhetkiset rajoitukset koskevat aikaa 3.-23.12.2020. Sen jälkeisen ajan rajoitukset eli esimerkiksi jouluaaton ja joulupäivän tilanne selviää myöhemmin ja kerromme tarkemmin sitten, kun viranomaisten ohjeet ovat tiedossa.

2020-12-03 14:08:00.0