Rauman seurakunta palvelee maaliskuun aikana poikkeusoloissa

Koronaepidemia on ollut maassamme jo vuoden ajan. Maaliskuussa 2021 koronarajoitukset ovat jälleen tiukentuneet, mutta Rauman seurakunta palvelee edelleen. Tässä jutussa tärkeimpiä muutoksia toimintaan sekä yhteystietojamme.

Tyhjä kirkkosali

Toiminnassa rajoituksia maaliskuun ajan

Raumalla ja seurakunnan toiminnassa on voimassa yli 6 hengen kokoontumisrajoitus ja yli 6 hengen yksityistilaisuuksien välttäminen.

Aikuisten ryhmätoiminta on tauolla maaliskuun ajan.

Kaikki tilaisuudet, joissa vaadittu kahden metrin vähimmäisetäisyys ei toteudu, on peruutettu. Peruutetuista tilaisuuksista on ilmoitettu tilaisuuden osallistujille.

Kaikki päiväkerhot ja perheryhmät ovat tauolla 1.3.- 28.3. välisenä aikana.

Perheasiain neuvottelukeskuksen tapaamiset järjestetään etäyhteyksin.

Rippikoulutapaamiset toteutetaan etäopetuksena.

Kirkkoherranvirasto palvelee puhelimitse ja sähköpostitse arkisin klo 9-15 p. 044 769 1216, rauma.seurakunta@evl.fi.

Seurakunnassa toteutetaan kirkolliset toimitukset eli kaste, hautaan siunaaminen ja vihkiminen. Jumalanpalvelus toimitetaan sunnuntaisin klo 10 Pyhän Ristin kirkossa. Jumalanpalvelus totetetaan ilman läsnä olevaa yleisöä. Jumalanpalveluksen voi kuunnella Radio Ramonasta ja katsoa livelähetyksenä Rauman seurakunnan YouTube -kanavalla.

Osallistu livelähetyksiin

Jumalanpalvelusten ja muiden livelähetysten tiedot löydät täältä.
Pääsiäisen tapahtumista ja livelähetyksistä löytyy ennakkotietoa pääsiäisteemaiselta verkkosivulta.

Seurakunnan ruoka-apu jatkuu

Ruoka-apua jaetaan. Diakonian organisoima leivänjako maanantaisin, tiistaisin ja torstaisin klo 10-11 ja keskiviikkoisin 14-15 Haappusten kirkolla.

Keskusteluapua tarjolla

Ota meihin yhteyttä! Päivystävä pappi vastaa puhelimeen joka päivä klo 9 – 20 numerossa 044 769 1301. Kirkon valtakunnallinen Palveleva puhelin on avoinna joka päivä kello 18-24 numerossa 0400221180. Lisätietoa mm. chattipalvelusta löytyy täältä: https://evl.fi/kirkonkeskusteluapuLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Myös diakoniatyöntekijöiden kanssa voi keskustella luottamuksellisesti. Diakoniatyöntekijöiden yhteystiedot löydät verkkosivuiltamme. Voit ottaa yhteyttä diakoniaan myös sähköpostitse rauman.diakonia@evl.fi. Vastaamme mahdollisimman pian. Voit myös ottaa yhteyttä seurakunnan perheneuvontaan.

Kirkko on avoinna hiljentymistä varten

Pyhän Ristin kirkko on avoinna hiljentymistä varten arkisin klo 13-15. Kirkossa on noudatettava kahden metrin turvaetäisyyttä. Kirkon tiloissa on tarjolla käsidesiä.

Kirjallinen suunnitelma toimenpiteistä lähikontaktien estämiseksi

Tässä linkki kirjalliseen suunnitelmaan siitä, miten Rauman seurakunnassa estetään yleisön ja asiakkaiden lähikontaktit ajalla 26.2.-8.3.2021.

2021-03-02 16:06:00.0