Kokoontumisrajoitusten vaikutus Rauman seurakunnan toimintaan 14.5. saakka – aukiolot lisääntyvät kirkossa ja virastotalolla

AVI:n ja tuomiokapitulin suositusten mukaiset kuuden hengen kokoontumisrajoitukset ovat voimassa 14.5.2021 asti ja tämä vaikuttaa edelleen Rauman seurakunnan toimintaan.

Pyhän Ristin kirkko

Pyhän Ristin kirkko siirtyy kesäajaksi tiekirkkokauteen ja aukioloajat pitenevät. Kirkko on auki 3.5. alkaen, ma-pe klo 10–17, la klo 11–15, su (31.7. asti) klo 10–16. Opas on kirkossa paikalla. Pyhän Ristin kirkko on suosittu vierailukohde kesäisin. Tervetuloa kirkkoon!

Kirkkoherranvirasto palvelee arkisin klo 9-15 puhelimitse ja sähköpostitse. Ovet ovat auki yleisölle tiistaisin klo 9-15, tiistaista 4.5. alkaen. Sisätiloissa noudatetaan alle kuuden hengen kokoontumisrajoituksia, maskisuosituksia ja vähintään kahden metrin turvavälejä.

Aikuisten säännöllinen ryhmätoiminta on edelleen tauolla.

Varhaiskasvatuksen perhekerhot aloittavat vapun jälkeen ulkona pienimuotoisia kokoontumisia ohjaajien ohjeistuksen mukaan.  Päiväkerhot kokoontuvat kerran viikossa ja ryhmät jaettu niin, että lapsia on paikalla kerrallaan 6-7. 5-vuotiaiden kirkkovierailulle on kutsuttu koko ikäluokka. Kirkkovierailut toteutetaan 3. tai 4.5. klo 16-18.30 välisenä aikana. Mukana on lapsen kanssa yksi aikuinen. Kirkossa liikutaan ohjatusti, kuusi henkilöä kerrallaan. Kaikissa perusohjeistus: maskit aikuisilla, turvavälit, käsidesiä tarjolla. Perhekirkko ja perhepäivä toteutetaan ulkona sunnuntaina 16.5.

Nuorisotyössä kokoava toiminta on loppusuoralla. Viimeiset koululaisten klubit on kalenterissa 6.5., vapun jälkeisellä viikolla. Nyt on jaettu klubipaketteja kouluikäisten koteihin, niitä on voinut noutaa mukaan. Toukokuussa järjestetään mahdollisesti vielä ulkopeli-ilta. Viimeinen Nsv-messu toteutetaan striimattuna.

Rippikoulut toteutetaan etäyhteyksin toukokuun ajan.

Diakoniatyöntekijät ottavat asiakkaita vastaan turvaetäisyydet huomioiden ja maskia käyttäen sekä tekevät kotikäyntejä silloin kun se on välttämätöntä ja koronaturvallista asiakkaan tilanne huomioiden. Käytännössä asiakkaita tavataan ulkona nyt kun taas kelit sen sallivat.

Lähetystyön järjestämä Kylväjän Raamattu- ja lähetyspäivät -viikonlopun 15.-16.5. Raamattuopetukset toteutetaan videoitallenteina. Jukka Norvanto saarnaa myös sunnuntain 16.5. jumalanpalveluksessa.

Sunnuntaisin jumalanpalvelukset radioidaan ja striimataan Pyhän Ristin kirkosta kello 10 toukokuun loppuun asti.

Sunnuntaina 2.5. ja 9.5 on klo 10 striimattu messu ja mahdollisuus non-stop -ehtoolliseen klo 11.30-12.30.

Lapin kirkossa järjestetään ehtoollishartaudet su 9.5. ja su 16.5. sekä Kaatuneiden muistopäivän seppeleenlaskutilaisuus.

Kodisjoen kirkossa Kaatuneiden muistopäivän 16.5. seppeleenlaskun yhteydessä järjestetään ehtoollishartauksia.

2021-04-28 17:36:58.0