Rauman seurakunta kutsuu tutustumaan 100-vuotiaaseen Kordelinin kappeliin

Kordelinin kappeli täyttää 100 vuotta 4. toukokuuta 2021. Tervetuloa tutustumaan kauniiseen jugend-tyyliä edustavaan kappeliin!

Kordelinin kappeli ulkoa kuvattuna

Kordelinin kappeli täyttää 100 vuotta: kappeli vihittiin käyttöön 4. toukokuuta vuonna 1921. Rauman Vanhalla hautausmaalla rakennettu siunauskappeli rakennettiin maanviljelysneuvos Alfred Kordelinin (1868 – 1917) muistoksi. Kappeli rakennettiin vuosina 1919 – 1921.

Osallistu opastetulle kierrokselle kesällä!

100-vuotisjuhlavuoden kunniaksi järjestään opastuksia Vanhalla hautausmaalla ja Kordelinin kappelissa kesällä. Opastetulle kierrokselle pääsee osallistumaan sunnuntaisin klo 17 juhannusviikonlopusta, 27.6. alkaen. Viimeinen opastus on 15.8.

Oppaana toimivat Rauma-oppaat. Opastus on maksuton ja opastukselle ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Opastus kestää vajaan tunnin verran ja sen aikana pääsee tutustumaan sekä 100-vuotiaaseen Kordelinin kappeliin että hautausmaahan.

Halutessaan vapaaehtoisen osallistumismaksun voi maksaa osallistumalla haluamallaan summalla Yhteisvastuukeräykseen, jolla tuetaan ikäihmisiä meillä ja maailmalla.

Kordelinin kappeliin voi poiketa myös arkisin kesän aikana. Kappelin ovi on auki arkisin klo 8 – 15. Vierailijoita pyritään huomioimaan, että kappeli toimii edelleen siunauskappelina. Siunauksia pidetään yleensä perjantaisin.

Iltakirkot Kordelinin kappelissa

Opastuksen jälkeen Kordelinin kappelissa voi hiljentyä iltakirkkohetkessä. Iltakirkkoja järjestetään kesäsunnuntaisin 20. kesäkuuta alkaen klo 18. Iltakirkon ohjelmassa on urkumusiikkia, hartauspuhe ja runonlausuntaa. Iltakirkkoja järjestetään 20.6.-15.8.2021.

Kordelinin kappelia esittelevä sarja seurakunnan somekanavissa

Kesän aikana seurakunnan Facebookissa ja Instagramissa voi tutustua Kordelinin kappelin yksityiskohtiin Kordelinin kappeli 100 vuotta -sarjan avulla.

Varsinaisena 100-vuotispäivänä 4.5. julkaistaan musiikkitervehdysvideo Rauman seurakunnan Facebookissa ja YouTube-kanavalla.

Vanhaan Hautausmaahan ja sinne haudattuihin merkkihenkilöihin kannattaa tutustua myös mobiilikartan avulla. Vanhan Rauman hautausmaan mobiilikartan löytää Nomadi-sovelluksesta. Tässä suora linkki Vanhan Rauman hautausmaan merkkihenkilöitä esittelevään karttaan.

Kordelinin kappelin 100-vuotisjuhlavuoden tapahtumia esiteltiin paikallisille toimittajille 28.4. Kordelinin kappelia esitteli Pirjo Jaakola. Katso Rauman seurakunnan Facebook-sivulta opastettu kierros Kordelinin kappelilla.

2021-04-29 16:39:00.0