Kirkkoherra Valtteri Virta: olemme pahoillamme konfirmaation peruuntumisesta. Tulevan viikonlopun konfirmaatiot järjestetään suunnitellusti jos tilanne sen sallii

Kirkkoherra Valtteri Virta istuu kirkkopuistossa penkillä. Takana näkyy puita, joissa on lehtiä.

Voit katsoa videotervehdyksen tästä linkistä (Vltteri Virran tervehdys 9.8.2021 YouTubessa)Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Eilen sunnuntaina 8.8. tapahtui yllättävä ja valitettava tilanne, kun rippikouluryhmän konfirmaatio jouduttiin perumaan vain kaksi tuntia ennen konfirmaatiomessun alkamista. Yksi leirillä ollut oli saanut positiivisen koronatuloksen ja siksi kaikki leirillä olleet asetettiin koronakaranteeniin.

Monessa kodissa odotettu juhlapäivä muuttui toiselnlaiseksi. Monessa kodissa myös mietitään miten ensi viikonlopun konfirmaatiot toteutuvat.

-Seuraavan viikonlopun konfirmaatiot pidetään suunnitellusti, jos mitään yllättävää ei tapahdu. Peruuntuneen konfirmaation ajankohta myös ilmoitetaan myöhemmin. Toivomme, että  rippikoululaiset saavat viettää juhlapäiväänsä  ja perheissä ja suvuissa on mahdollisuus turvallisella tavalla pysähtyä hetkeksi juhlimaan tätä tärkeää etappia nuorten elämässä”, kertoo Valtteri Virta.

2021-08-09 14:47:00.0