Pyhäinpäivänä muistetaan poisnukkuneita

Pyhäinpäivänä syttyvät kynttilät hautausmailla. Muistamme edesmenneitä läheisiämme. Jumalanpalveluksia ja hartauksia vietetään ympäri Raumaa. Pyhäinpäivän iltana voi hiljentyä luutun sävelten parissa Pyhän Ristin kirkossa.

Lyhtyjä, joissa palaa kynttilä.

Pyhäinpäivän aattona perjantaina 5.11. vietetään pyhäinpäivän aaton enkelihartautta Kodisjoen kirkossa klo 18. Mukana ovat lapsikuoro Auringonsäteet, pyhisläisiä ja partiolaisia.

Pyhäinpäivän jumalanpalvelukset ja hartaudet:

Jumalanpalveluksissa muistetaan viime pyhäinpäivän jälkeen kuolleita seurakuntalaisia.

Pyhäinpäivän aamuna lauantaina 6.11. vietetään messua Pyhän Ristin kirkossa klo 10. Mukana ovat Ulla Vuori (liturgi), Milla Voudinlehto (saarna) ja Saara Kukko (kanttori). Messu radioidaan Radio Ramonassa.
Myös Kodisjoen kirkossa vietetään messua klo 10. Messun toimittaa Markku Mikkola ja musiikista vastaa Annamaria Lehto.

Monnan kappelissa on musiikkipainotteinen hartaus klo 13. Mukana Ilkka Riihimäki, Maarit Roos, Leena Kivi ja Franciscus-kuoro. Tervetuloa hiljentymään hetkeksi, kuuntelemaan ja sytyttämään tuohus omaisten muistoksi.

Pyhäinpäivän hartaudessa Pyhän Ristin kirkossa klo 16 luetaan vuoden aikana kuolleiden seurakuntalaisten nimet. Mukana hartaudessa ovat Kirsi Virtanen, Ilkka Riihimäki ja Saara Kukko.

Pyhäinpäivän musiikki- ja runohartaus järjestetään Unajan seurakuntakodilla klo 17. Maarit Roos lausuu runojaan. Musiikista vastaa Vermuntilan soittokunta ja kanttori Leena Kivi. Puhe: pastori Markku Mikkola. Musiikki- ja runohartauden jälkeen on kahvitarjoilu.
Iltakirkkoa vietetään Lapin kirkossa klo 18. Iltakirkossa luetaan vuoden aikana poisnukkuneiden lappilaisten nimet. Iltakirkon toimittaa Olavi Saurio ja musiikista vastaa kanttori Annamaria Lehto.

Myöhäisillan sävelistä voi nauttia Pyhän Ristin kirkossa: Helsingin Barokkiorkesterin konsertissa Pyhän Ristin kirkossa klo 20 Eero Palviainen soittaa luuttumusiikkia. Omana aikanaan teknisestä taituruudestaan tunnettu Sylvius Leopold Weiss kuuluu tärkeimpien ja tuotteliaimpien luuttumusiikin säveltäjien joukkoon. Tervetuloa hiljentymään musiikin äärelle. Liput 10 / 15 / 18 euroa ovelta.

Sunnuntaina 7.11. Pyhäinpäivän hartaus pidetään Anttilan-Voiluodon Kylätalolla (Anttilantie 3) klo 15. Mukana ovat Olavi Saurio ja Annamaria Lehto. Hartaushetken jälkeen kahvitarjoilu.

2021-11-03 15:10:00.0