Kauneimmat Joululaulut soivat Raumalla

Kauneimmat Joululaulut alkoivat kaikua ensimmäisenä adventtina. Raumalla joululauluja lauletaan kirkoissa, laavulla ja kylätaloilla.

Luminen ulkomaisema, lyhty ja kirkon ovi.

Kauneimmat JoululaulutLinkki avautuu uudessa välilehdessä on Suomen suurin musiikkitapahtuma ja yksi suurimmista keräyskampanjoista. Raumalla järjestetään tänäkin vuonna yli 20 Kauneimmat Joululaulut -tilaisuutta ensimmäisen adventin ja loppiaisen välillä. Tänä vuonna Kauneimpien Joululaulujen suojelijana on piispa Mari Leppänen.

Huonontuneen koronatilanteen vuoksi koronapassi on käytössä sisätiloissa järjestettävissä laulutilaisuuksissa. Koronapassi tarkistetaan yli 16-vuotiailta. Kauneimmat joululaulut -jumalanpalveluksissa koronapassia ei tarkisteta. Tilaisuuksissa on maskisuositus.

Peruuntumisilta on lähes vältytty. Ainoastaan Lasten kauneimmat joululaulut -tilaisuuden toteutusta muutettiin niin, Pyhän Ristin kirkossa ei järjestetä 18.12. klo 14 Lasten Kauneimpia joululauluja. Sen sijaan joululauluja lauletaan lauantaina 18.12. kirkon pihalla. Lapsikuoro tulee mukaan Joulua kirkonmäellä -tapahtumaan ja laulaa klo 12-14 välisenä aikana ulkona. Tuolloin luvassa on muutakin jouluista tapahtumaa perheille.

Kauneimpia joululauluja voi laulaa jälleen myös kotisohvalta: raumalaisia livelähetyksiä on luvassa 12.12. ja 13.12. Livelähetykset ovat katsottavissa jälkikäteen kahden viikon ajan Rauman seurakunnan YouTube-kanavalla. YouTube-kanavalla voi tutustua tämän vuoden Kauneimmat joululaulut -kampanjaan katsomalla Kauneimmat Joululaulut -somehartauden YouTubesta (huom! Hartaus alkaa n. kahden minuutin kohdalla).

Tiistaina 21.12. Kauneimmat Joululaulut kajahtavat jälleen komeasti Rauman torilla klo 15.

Tervetuloa mukaan laulamaan ja tekemään hyvää!

Alla olevasta listasta löydät kaikki Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet. Mahdollisista muutoksista tiedotetaan nettisivuillamme.

Kauneimmat Joululaulut Rauman seurakunnan verkkosivuilla (linkki sivustoon).

Kauneimmat Joululaulut -tilaisuudet Raumalla

(*Tilaisuudessa tarkistetaan koronapassi yli 16-vuotiailta.)

Pe 3.12. Kauneimmat Joululaulut Soppaa ja sympatiaa -tapahtuman yhteydessä Lokkitalon sisäpihalla klo 11.30. Järj. Rauman Seudun työnhakijat ja Rauman seurakunta

* Ke 8.12. Kauneimmat Joululaulut Franciscus-talolla klo 12. Kauneimmat Joululaulut Kortelan Jyrkänkallion majalla klo 18.

* To 9.12. Kauneimmat Joululaulut Voiluodon kylätalolla klo 18.
La 11.12. Christmas Carols service Pyhän Ristin kirkossa klo 18.
* Su 12.12. Kauneimmat Joululaulut Pyhän Ristin kirkossa klo 14. Mukana Juhani Ikonen, Saara Kukko ja kamarikuoro Ankkurin laulajia. Viittomakielinen tulkkaus. Livelähetyksenä seurakunnan YouTube-kanavalla. * Klo 16 mukana kirkkokuoro, Teemu Laulajainen ja Annamaria Lehto. * Klo 18 Franciscus-kuoro, Sari Komulainen ja Leena Kivi. Kirkonkellarissa klo 13.30–18 glögitarjoilu ja Käsillätekijöiden joulumyyjäiset. * Kauneimmat Joululaulut ja enkelikirkko Kodisjoen kirkossa klo 16.
* Ma 13.12. Lucian päivän Kauneimmat Joululaulut Kaaron seurakuntakodilla klo 18. Mukana Valtteri Virta, Annamaria Lehto ja Impromptum-kuoro. Livelähetyksenä seurakunnan YouTube-kanavalla.  * Ti 14.12. Vasaraisten koulun Kauneimmat Joululaulut Monnan kappelissa klo 12.
* Ke 15.12 Kauneimmat Joululaulut Vermuntilan rukoushuoneella klo 18.
* To 16.12. Franciscus-kuoron Kauneimmat Joululaulut Pyhän Ristin kirkossa klo 18. Kuoroa johtaa kanttori Leena Kivi, juontajana Sinikka Ahorinta.
Su 19.12. Kauneimmat Joululaulut -jumalanpalvelus Pyhän Ristin kirkossa klo 10.
Kauneimmat Joululaulut Kulamaan laavulla klo 13.  * De Vackraste Julsångerna seurakuntatalolla klo 16.

Ti 21.12. Tuomaan päivän Kauneimmat Joululaulut Rauman torilla klo 15.

To 23.12. Kauneimmat Joululaulut Palvelukeskus Sagassa klo 14.

* To 6.1. Kauneimmat Joululaulut Unajan seurakuntakodilla klo 16.

Kauneimmat Joululaulut on myös merkittävä varainhankintakampanja. Laulutilaisuuksissa kerätään kolehti, jonka tuotto käytetään Lähetysseuran työhön maailman lasten hyväksi. Varoilla parannetaan muun muassa lasten ja äitien terveyttä, autetaan perheitä saamaan parempaa ravintoa ja puhdasta vettä sekä kehittämään toimeentulomahdollisuuksia. Lähetysseura tukee myös erityisesti vammaisten ja vähemmistöihin kuuluvien lasten koulutusta sekä oikeuksien toteutumista. Viime vuonna kampanja keräsi vajaat puoli miljoonaa euroa, kun huippuvuosina on päästy yli miljoonan euron.

Kolmantena adventtina 12.12. klo 18 Suomen Lähetysseura lähettää myös YouTube-kanavallaan Koko Suomen Kauneimmat Joululaulut -tilaisuuden, jossa Antti Vuoren Kauneimmat Joululaulut -orkesterin solistina laulaa Ylen Elämäni biisi -ohjelmasta ja monista muista televisio-ohjelmista tuttu Jepa Lambert. Mukana on myös tanssiryhmä Xaris Finland.

Ensi vuosi on juhlavuosi, kun Kauneimpia Joululauluja lauletaan jo 50. kerran.

kauneimmatjoululaulut.fi

2021-12-03 10:53:18.0