vanhukset käsikädessä

Toimintaa ja yhdessäoloa eläkeläisille

Diakoniatyön toiminta kokoaa eläkeikäisiä raumalaisia yhteen eri puolilla Raumaa. Ryhmät antavat mahdollisuuden virkistyä Jumalan sanan, yhdessäolon ja kahvittelun merkeissä. Ryhmiä ohjaa joko diakoniatyöntekijä, vapaaehtoistyöntekijä tai molemmat. Varttuneelle väelle järjestetään myös monenlaista ryhmätoimintaa, retkiä, leiripäiviä sekä eläkeläisten leiri. Lue lisää säännöllisesti kokoontuvista ryhmistä.

Diakoninen vanhustyö

Diakoninen vanhustyö tarjoaa mahdollisuuden luottamuksellisiin keskusteluihin hengellisistä ja henkilökohtaisista asioista. Diakoniatyöntekijän voi pyytää myös kotikäynnille.

Kymppiluokka on varttuneen väen opintopiiri

Kymppiluokka tarjoaa mielenkiintoisia luentoja, elokuvia ja retkiä kaikille kiinnostuneille. Kymppiluokka kokoontuu yleensä joka toinen viikko Meriristissä tiistaisin. Joka toinen viikko järjestetään elokuvaesitys Iso-Hannussa tai matka. Kymppiluokan ohjelman löydät säännöllisesti kokoontuvien ryhmien ja piirien sivulta.

Vetäjinä Jukka Purhonen ja Tapani Erämaja.

Iki-ihmisten keskustelupiiri

Iki-ihmisten keskustelupiirissä kokoonnutaan viikoittain eri luentojen ääreen. Iki-ihmisten keskustelupiirin ohjelman löydät säännöllisesti kokoontuvien ryhmien ja piirien sivulta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tällä hetkellä toimintaa vetätävät kerhoisäntä Raimo Vuoristo ja kerhoemäntä Leena Suominen. Päiväkerhon järjestelyissä ja toteutuksessa mukana myös muita seurakunnanvapaaehtoisia.

Talviuinti

Talviuintivuoro seurakunnan työntekijöille ja seurakunnan palveluksesta eläköityneille Petäjäksen Rientolassa tiistaisin 3.1. alkaen klo 12-17. Talviuinnista ei peritä maksua.

Saapumisohje Kauppaseuran Rientolaan:

Petäjäksentietä ajetaan noin 100 metriä ja käännytään oikealle Rientolantielle, jota ajetaan 500 metriä ja eteen tulee portti, jossa on luku 51 pienessä laatassa.

Portti ei ole lukossa. Päärakennus on vaaleansininen ja siinä on pieni pyöreä torni. Saunarakennus on noin 30 metriä päärakennuksen takana.

Saunassa on lasitettu terassi. Miehet voivat pukeutua terassilla, naiset pukuhuoneessa.

Laiturin päässä on avanto.

vanhus kävelee lumisella tiellä

Johtava kappalainen