Hiljaisuuden viikonloppu Raumalla Pyhän Ristin kirkossa 23.9. - 24.9.2023

Retriitti keskellä kaupunkia!

Teemana "matkalla"

Ikonien äärellä vietämme rukoushetkiä, raamattumietiskelyä ja lepoa Jumalan läsnäolossa. Mahdollisuus valmistaa oma ikonikuva ja kuulla ikonien symboliikasta. Su 24.9. klo 10 Hiljaisuuden messu Pyhän Ristin kirkossa.

Mukana papit Satu Salminen ja Ulla Vuori.

Tarkempi ohjelma ja ilmoittautuminen tästä linkistä.

Rukous kantaa, hiljaisuus antaa voimaa

Retriitit ovat hiljentymistä varten. Päiväohjelmaan kuuluvat hetkirukoukset, ohjattu raamattumietiskely, ehtoollisen vietto, lepo ja ulkoilu. Retriitin ohjaaja voi pitää lyhyen virikepuheenvuoron johonkin retriittiin liittyvästä teemasta.

Monet ovat löytäneet lepoa, virkistystä ja uusia näkökulmia elämäänsä näistä viikonlopun kestävistä hiljaisuuden tapahtumista. Seurakunta pitää huolta jäsenistään rukoilemalla heidän puolestaan. Alkuseurakunta sai elämännäkynsä ja -suuntansa keskustelusta Jumalan kanssa. Rukoilemalla pidettävä yhteys Jumalaan on edelleen seurakunnan kantava voima.

Osallistu retriittiin

Rauman seurakunnan jäsenet voivat osallistua Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymänLinkki avautuu uudessa välilehdessä järjestämiin retriitteihin. Tutustu tästä retriittitarjontaan.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Hiljaisuuden ystävät ry tarjoaa myös hiljaisuuden retriittejä ja tapahtumia. Tutustu niihin tästä linkistäLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Punainen Taize-risti, jonka sisällä krusifiksi