Nuotteja

Musiikki seurakunnassa

Musiikki on olennainen osa seurakuntaa

Musiikki läpäisee lähes kaiken seurakunnan toiminnan. Se on keskeisessä roolissa jumalanpalveluselämässä, musiikkikasvatuksessa ja luonnollisesti konserteissa.

Kanttorit ovat seurakunnan muusikkoja. He vastaavat kirkollisten toimitusten, kasteiden, avioliittoon vihkimisten ja hautaan siunaamisten musiikista. Jos oman seurakunnan kanttoria ei jostain syystä tarvita toimituksessa, siitä on hyvä ilmoittaa kirkkoherranvirastoon toimitusta varattaessa.

Kuoro- ja konserttitoiminta on aktiivista

Jumalanpalvelusten toimittamisessa kanttorin tärkeänä yhteistyökumppanina toimivat erilaiset kuorot. Kuorossa laulaminen on arvokas palvelutehtävä ja tapa osallistua seurakunnan hengelliseen elämään.

Koko seurakunta saa yhteisessä virrenveisuussa tuoda esiin musiikin erityisaseman kirkossamme. Virret ovat luterilaisen kirkkomusiikin ydintä: ne ovat rukouksen ja Jumalan ylistämisen kieltä.

Rauman seurakunnassa järjestetään myös paljon konsertteja. Tapahtumalistauksesta löydät tarkemmat tiedot konserteista.

Kevään konsertteja:

LIVE-lounasmusiikkituokio

Seurakunnan Facebook-kanavalla Linkki avautuu uudessa välilehdessäkuukauden viimeisenä torstaina klo 12.

Lounasmusiikkituokiot jatkuvat kevätkaudella seuraavasti: 25.1., 29.2., 25.4., ja 30.5.

Lounasmusiikkituokiot järjestetään yhteisvastuukeräyksen hyväksi.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Ke 13.3. klo 18 Pyhän Ristin kirkko
Musiikkiopiston sello-oppilaiden konsertti

La 16.3. klo 18 Nuortentalo
Franssinmessusta tutun Fransetin konsertti

Sauli Ahvenjärvi, Timo Katila, Risto Kupari ja Kari Roos.

Su 17.3. klo 18 Pyhän Ristin kirkko
Marianpäivän konsertti

Rauman kamariorkesteri, Franciscus-kuoro, laulusolisteina Venla Wallenius ja Saara Kukko, viulusolistina Iris Saviauk.

Ti 26.3. klo 18 Pyhän Ristin kirkko
Hiljaisen viikon iltakirkossa Pergolesin Stabat Mater

Leena Kivi, Annamaria Lehto ja Marika Bindar. Tapio Koivukari, puhe. Vapaa pääsy.

Ke 27.3. klo 18 Lapin kirkko
Hiljaisen viikon musiikkia, Saara Kukko

La 6.4. klo 19 Pyhän Ristin kirkko
Aapo Häkkinen, urut ja cembalo

Maksullinen.

Ma 15.4. klo 18 Lapin kirkko
Sekakuoro Lapponian kevätkonsertti

Vapaa pääsy, kolehti Yhteisvastuukeräykseen.

Pe 19.4. klo 18 Pyhän Ristin kirkko
Lapsikuoro Illusian konsertti

joht. Eeva-Maija Sorvari
Saara Kukko, urut

Pe 3.5. klo 18 Nuortentalo
Musiikkiopiston lauluoppilaiden konsertti

To 9.5. klo 18 Pyhän Ristin kirkko
Seurakunnan kuorojen yhteiskonsertti

Osallistu paikan päällä tai verkossa. Konsertti striimataan seurakunnan YouTubeen. Vapaa pääsy.

Huom! Muutokset mahdollisia, lisäykset todennäköisiä.

Konsertoijat kirkon alttarin edessä
Tangomessu 2019

Rauman seurakunnan toiminta keväällä 2024

Ajankohtaiset tiedot jumalanpalveluksista, kirkollisia toimituksista sekä lasten, nuorten ja perheiden toiminnasta löytyvät verkkosivuiltamme tapahtumakalenterista.

Seurakunnan kevätesitteessä on kattavasti tietoa kevään tapahtumista, raamattupiireistä, kerhoista ja musiikkitoiminnasta. Kevään 2024 esitteen näet tästä linkistä.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Johtava kanttori
26100 Rauma

Vapaapäivät ovat pääsääntöisesti maanantai ja tiistai.

Kanttori (A-virka)
Rauman seurakunta
26100 Rauma

Vastuualue: konserttitoiminta. Vapaapäiväni ovat pääsääntöisesti maanantai ja tiistai.

Kanttori
Rauman seurakunta
26100 Rauma

Vapaapäiväni ovat pääsääntöisesti maanantai ja tiistai