Tutustu Rauman Vanhan hautausmaan merkkihenkilöihin ja muistomerkkeihin mobiilikartan avulla!

Rauman Vanhalle hautausmaalle on haudattu monia Rauman historiaan ja Rauman kehitykseen vaikuttaneita merkkihenkilöitä. Pääset tutustumaan henkilöiden tarinoihin mobiilireitin avulla. Reitin avulla löytyvät merkkihenkiöiden haudat ja muut muistomerkit. Mobiilireitin saa käyttöön lataamalla ilmainen Nomadi-sovellus sovelluskaupasta tai osoitteesta app.citynomadi.fi älyllaitteeseen. Hae sen jälkeen kartta sanalla Rauma.

Karttaan voit tutustua myös verkkoselaimella vaikka kotoa käsin. Tästä linkistä pääset Rauman Vanhan hautausmaan merkkihenkilöitä ja muistomerkkejä esittelevään karttaan.

Reitti julkaistiin torstaina 29.10.2020  Rauman Vanhalla hautausmaalla pidetyssä julkaisutilaisuudessa.

Rauman Vanhalla hautausmaalla on myös opastaulu, jossa reitissä mainitut haudat ja muistomerkit näkyvät. Vanhan hautausmaan WC-tilojen rakennuksen seinässä olevan opastaulun luota voi myös noutaa paperisen kartan, jossa tiedot näkyvät tiivistetysti.

Merkkihenkilökartta syntyi yhteistyönä Rauma-oppaan Marina Virtasen ja Rauman työntekijöiden kesken. Henkilötarinat on eri lähteistä koonnut Marina Virtanen ja karttagrafiikka on CityNomadin graafikon sekä Rauman seurakunnan viestintäsihteerin Kati Ruohosen tekemä. Työryhmään kuuluivat Virtasen (työryhmän vetäjä) ja Ruohosen lisäksi Rauman seurakunnan kiinteistöpäällikkö Eino Korsi, viestintäpäällikkö Kanerva Kuisma ja ylipuutarhuri Jouni Laaksonen. Mukana yhteistyössä on ollut myös Raumalainen-lehti.

Toivottavasti monelle raumalaiselle ja Raumalla vierailevalle on iloa tästä kartasta!

Kiitämme yhteistyöstä: Rauman seurakunnan kirkkoneuvosto, Raumalainen, LC Rauman Reimari ja Ruori, Tapio Niemi ja monet muut.

Tästä linkistä pääset katsomaan ja tulostamaan Vanhan Rauman hautausmaan merkkihenkilökartan printtiversion, jossa on reitin tiedot tiivistetysti.

Kuva Rauman Vanhan hautausmaan merkkihenkilöitä ja muistomerkkejä esittelevästä reitistä