Karhu pipo päässä, isoja kukkia

Lasten syntymäpäivät ja kohtaamispolku

Kohtaamispolun tavoitteena on olla yhteydessä pikkulapsiperheisiin vuosittain. Kutsukorteista ja onnittelukorteista voi kerätä upean A5-kokoisten taulujen kokonaisuuden. Kortteja kertyy kouluun lähtevien siunaukseen asti kahdeksan kappaletta.

helistinVauvakirkot

Vauvakirkkoja vietetään kaksi kertaa vuodessa. Keväällä syntyneet vauvat kutsutaan syyskaudella ja syksyllä syntyneet vauvat seuraavana keväänä. Kutsu vauvakirkkoon tulee postitse. Vauvakirkko on jumalanpalvelus, jossa lauletaan ja leikitään vauvan kanssa. Perheet, sukulaiset ja kummit voivat tulla yhdessä pienokaisen kanssa siunattavaksi. Muistoksi käynnistä saadaan iltarukoustaulu.

Vauvakirkot 2024:

Kuppikakku ja kaksi kynttilää1-3 -vuotiaat

Syntymäpäivä on pienen ihmisen elämässä tärkeä päivä. Seurakunta onnittelee 1-3 -vuotiaita onnittelukortilla. Vuoden 2024 alusta otamme käyttöön uuden korttisarjan, jonka on suunnitellut graafinen suunnittelija Aino Korpinen. Näistä ihastuttavista korteista voi kerätä vuosien mittaan taulusarjan lastenhuoneen seinälle.

kakku4-vuotiaat

Kaksi kertaa vuodessa Rauman seurakunnassa vietetään 4-vuotissynttäreitä, joihin lähetetään kutsu postitse. Kutsun saavat kaikki ko. vuonna neljä vuotta täyttävät seurakuntalaiset. Synttäreiltä lapsi saa lahjaksi Lapsen Raamatun. Juhlan järjestivät tutut lastenohjaajat.

suurennuslasi5-vuotiaat

5-vuotias on jo iso lapsi. Sinä vuonna kun hän täyttää viisi vuotta, perheenne kutsutaan postitse Pyhän Ristin kirkkoon seikkailemaan. Huhtikuussa kirkonrotta Kaapriel ottaa vastaan vieraita. Kutsu tulee postitse keväällä.

juustopalaEsikoululaiset

Esikoululaiset osallistuvat syksyllä Eskaritapahtumaan oman esikouluryhmänsä kanssa. Tutustumme kirkonrotta Kaaprielin opastuksella omaan kotikirkkoomme ja etsimme kirkon aarteen. Opimme sakramentit; kasteen ja ehtoollisen.

kengätKouluunlähtevien siunaus

Pyhän Ristin kirkossa siunataan kaikki koulutiensä aloittavat, mutta mukaan alttarille voivat tulla myös muut koulutielle siunausta haluavat. Kutsu tilaisuuteen tulee postitse tänä vuonna 7 vuotta täyttäville. Seuraa tiedotusta tapahtumasta myös Facebookissa Rauman seurakunnanLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja Rauman seurakunnan lapset ja perheet Linkki avautuu uudessa välilehdessä-sivuilla.

Valkoisia enkeleitä ripustusnarulla korissa.
Reppuenkelit valmiina lähdössä kouluunlähtevien matkaan.