Virastotalo

Seurakunnan virastotalo, kirkkoherranvirasto, taloustoimisto

Virastotalon sisäänkäynti

60

Rauman seurakunnan virastotalo on Rauman seurakunnan hallintokeskus, jossa toimii muun muassa kirkkoherranvirasto, taloustoimisto, viestintä ja Porin aluekeskusrekisteri.

Virastotalon Kirkkokadun (Kirkkokatu 2 B) puoleisista pääovista on kulku seuraaviin tiloihin:

• kirkkoherranvirasto (myös kirkkoherran työhuone)
  • Porin aluekeskusrekisteri, Rauman toimipiste
  • taloustoimisto
  • kiinteistöpäällikkö
  • talous- ja henkilöstöpäällikkö
  • viestintä
  • hallinto- ja henkilöstöassistentti

Kirkkoherranvirasto ja aluekeskusrekisteri palvelevat arkisin klo 9-14. Muutokset aukioloajassa mahdollisia esim. aattopäivinä. Porin aluerekisterikeskuksen Rauman toimipiste palvelee lisäksi puhelimitse arkisin klo 14-15.

Virastotalon vieressä, Kirkkokatu 2 C, sijaitsee seurakunnan olohuone, Franciscus-taloLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Kirkkokatu 2 C:n tiloista löytyy myös:

• perheasiain neuvottelukeskus
  • kasvatuksen toimisto
  • lähetystyö
  • vapaaehtoistyön koordinaattori
  • diakoniatoimisto (vain ajanvarauksella. Huom! Bussiasemalta katsottuna oikeanpuolimmainen ovi)

Virastotalo on valmistunut vuonna 1965 ja se on raumalaisen arkkitehdin Eero O Karin suunnittelema. Rakennus on suojeltu. Virastotalon kokonaisuuden kerrosala on noin 2400 m2. Rakennus saneerattiin vuosina 2019-2022.

Virastotalon vieressä sijaitsee Talli, nuorten kokoontumispaikka.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Virastotalon salia voi vuokrata.

Rauman seurakunnan virastotalon saneeraus

Seurakunnan virastotalon saneerauksen hankesuunnittelu aloitettiin vuonna 2017. Tavoitteena oli sekä remontoida rakennusta että mahdollistaa useiden seurakunnan toimintojen muuttaminen saman katon alle. Virastotalon kiinteistö on niin vanha, että se vaatii peruskorjausta. Tekniset laitteet olivat elinkaarensa lopussa ja erityisesti kiinteistön asuinosa vaati korjausta.

Palvelut saman katon alle

Virastotalon saneerauksen tavoitteena oli seurakunnan toimintojen keskittäminen virastotalolle. Uudistuksen myötä useat palvelut löytyvät jatkossa samasta paikasta. Uusittuun virastotaloon muuttivat nuorisotiimi Kalliokadulta ”Kalliokamarilta”, varhaiskasvatus ja lähetystyö kirkon vierestä seurakuntatalolta sekä perheasiain neuvottelukeskus Valtakadulta. Virastotalon länsisiivessä, ”vanhassa pappilassa” (Kirkkokatu 2 A), on nykyään työskentelytilat papeille ja kanttoreille. Diakoniatoimisto löytyy virastotalon niin kutsutun asuinosa (Kirkkokatu 2 C) Tallikedonkadun puoleisesta päädystä.

Seurakunnan virastotalon on suunnitellut Rauman kaupunginarkkitehti Eero O. Kari. Rakennus on valmistunut vuonna 1965.  Saneeraus koskee kaiken kaikkiaan noin 2 400 neliömetrin tiloja.

Peruskorjaus käynnistyi vuonna 2019 ja valmistui loppuvuonna 2022.

Tiedustelut ja varaukset:

0447691226 Taloustoimisto. Kastejuhlat, muistotilaisudet ja hääjuhlat kirkkoherranvirastosta.

Juhlatilojen vuokraus

Esteetön kulku Esteetön kulku