Diakonian yhteystiedot

Rauman seurakunta

Jos olet jo aiemmin asioinut diakoniatyön kanssa, ota ensisijaisesti yhteys sinulle tuttuun työntekijään. Voit ottaa yhteyttä Rauman seurakunnan diakoniaan myös sähköpostitse. Sähköpostilla voit esimerkiksi hoitaa ajanvarausasioita tai lähettää muun tiedustelun. Viestisi ohjautuu vastaavalle diakoniatyöntekijälle ja olemme sinuun yhteydessä mahdollisimman pian.

Lapin kappeliseurakunta Rauman seurakunta

Rauman seurakunnassa on tavoitettavissa päivystävä hengellinen työntekijä päivittäin klo 12.00–20.00 välisenä aikana 3.10.2022 lähtien.

Päivystävä hengellinen työntekijä on diakoniatyöntekijä tai pappi.

Päivystävän hengellisen työntekijän tehtävänä on ensisijaisesti tarjota päivystysluonteista, äkillisen tarpeen synnyttämää hengellistä ja eksistentiaalista keskustelutukea sitä tarvitseville
Päivystävän hengellisen työntekijän voi kutsua paikalle esimerkiksi sairaan tai kuolevan ja / tai omaisten luo ikääntyneiden palveluasumisyksikköön tai kotiin, mikäli sairas tai omaiset näin toivovat.

Päivystävän hengellisen työntekijän on pyydettäessä mahdollista toimittaa ehtoollinen tai tuoda mukanaan jaettavaksi sairaan ehtoollinen. Ehtoollistoive on hyvä selvittää etukäteen ja mainita siitä päivystäjälle, jotta hän osaa varautua siihen. Mikäli päivystävä hengellinen työntekijä ei pysty heti vastaamaan puheluun, toivotaan että vastaajan jätetään viesti ja yhteydenottopyyntö.

Pia Erake

Vanhustyö ja kehitysvammatyö

Ulla Forsman

Virve Järvinen

Diakoniatyöntekijä / vapaaehtoistyön koordinaattori
26100 Rauma

Vapaaehtoistyö ja kriminaali- ja päihdetyö.

Minna Rautiainen

Lapin kappeliseurakunta Rauman seurakunta