Kolmen kirkon pyöräily -hyväntekeväisyystapahtuma Raumalla

Lähde kanssamme pyöräilemään hyvän asian puolesta lauantaina 7.9.2024! Pyöräilytapahtumalla tuetaan lasten, nuorten ja perheiden liikuntaharrastusta.

Voit valita sopivan reitin kolmesta eri vaihtoehdosta:

1. Minireitti Pyhän Ristin kirkolle
    Pyöräile kotoa kirkolle omaan tahtiin.
    Kirkolla keittolounas, kahvit ja puuhaa lapsille klo 10-16.

2. Opastettu kirkkoreitti - n. 10 km
    Pyhän Ristin kirkko / Lapin kirkko / Kodisjoen kirkko
    Yhteislähtö kultakin kirkolta klo 10. Fillaroidaan porukalla kirkon ”ympäri”. Keittolounas ja kahvit kirkolla - Lapin ja Kodisjoen kirkoilla klo 10-15, Pyhän Ristin kirkolla klo 10 - 16.

3. Kolmen kirkon reitti
    Reitin pituus: 53 km. Osuuksien pituudet: Pyhän Ristin kirkko - Lapin kirkko 21 km, Lapin kirkko - Kodisjoen kirkko 16 km, Kodisjoen kirkko - Pyhän Ristin kirkko 16 km. Pyöräile omaan tahtiin kaikkien kolmen kirkon kautta, nauti matkalla keittolounas ja kahvit.

Kirkkoihin voi tutustua päivän aikana oppaiden johdolla. Keittolounas ja kahvit/mehu tarjolla kirkoilla klo 11-15, Pyhän Ristin kirkolla klo 16:een saakka. Pyhän Ristin kirkolla on ohjattua puuhaa lapsille koko tapahtuman ajan. Mukana on mm. sporttikärry, jossa on kivoja liikuntavälineitä pihakäyttöön.

Seurakunta ja Rauman kaupunki yhdessä muiden yhteistyötahojen kanssa lahjoittavat vähävaraisille raumalaisille lapsiperheiden lapsille pyöriä ja muuta tukea liikuntaharrastukseen ja perheen yhteisiin liikuntaharrastuksiin, esimerkiksi keilaamiseen tai uimiseen.

Kolmen kirkon pyöräilyissä kerätyillä varoilla on viime vuosien aikana lahjoitettu seurakunnan diakoniatyön, lastensuojelun ja perhekeskuksen kautta lasten ja nuorten liikuntaharrastuksiin harrastusmaksutukea sekä liikuntavälineitä.

Laita fillari kuntoon ja jaa somessa kuvia #kirkkofillaroiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Oman lahjoituksen voi antaa kaikilla kirkoilla keräyslippaaseen.

Mukana mahdollistamassa:

Rauman kaupunki, Pyörä-Nurmi, LC Rauma Reimari Ry, LC Kanali Helme, LC Rauma Ruori, Rauman Rotaryklubi, Rotaryklubi Rauman Hauenguan, Rauman Latu, Kodisjoen Martat ja Karimot.

Miten lähteä mukaan yhteistyökumppaniksi?

Haluaisiko yhteisösi tai yrityksesi lähteä auttamaan lasten, nuorten ja perheiden hyvinvointia liikuntaharrastusta tukemalla? Tukea voi antaa lahjoittamalla lahjakortteja tai tukea keräyskohdetta taloudellisesti.

Tapahtuman kautta kerätyt varat ja muu tuki jaetaan tukea tarvitseville lapsille, nuorille ja perheille Rauman seurakunnan diakoniatyön ja Perhekeskus Etelätuulen kautta.

Yhteistyökumppaniksi voi ilmoittautua 8.4. – 15.5.2024 nettilomakkeella Linkki avautuu uudessa välilehdessätai ottamalla yhteyttä tapahtuman järjestäjiin.

Yhteystiedot:

viestintäpäällikkö Kanerva Kuisma, kanerva.kuisma@evl.fi,

viestintäsihteeri Kati Ruohonen kati.ruohonen@evl.fi.

Kolmen kirkon pyöräilyn kuvat

Katso Kolmen kirkon pyöräilyn kuvia tämän linkin kautta.

Hymyileviä ihmisiä pyörien kanssa. Teksti: Rauman seurakunta, Rauma, #kirkkofillaroi.