Pääsiäisen Ilo

Lasten ja yhteisöjen askartelemat pääsiäismunat koristavat Pyhän Ristin kirkon pihaa 9.4. alkaen. Sään salliessa 16.4. asti.

Tule mukaan tekemään Pääsiäisen Iloa! Tämä ilo koostuu monista pääsiäismunista, joita päiväkotien ryhmät, kirkon kerhot, työyhteisot ja raumalaiset perheet voivat tehdä ja toimittaa kirkolle. Pääsiäismunan tekeminen on hauskaa puuhaa talvilomalle tai työpaikkojen kahvitunneille.

Valmiit pääsiäismunat voit toimittaa Pyhän Ristin kirkkoon, asehuoneeseen, viimeistään keskiviikkona 5.4.

Pääsiäisaamuna, sunnuntaina 9.4. kaikki pääsiäismunat ilmestyvät Pyhän Ristin kirkon pihaan.

Lue juttu pääsiäisen ilosta: Pääsiäisen Ilo kutsui juhlistamaan ensimmäistä pääsiäispäivää – perhemessu suosittu

Pääsiäismuna kertoo uudesta elämästä, tyhjästä haudasta ja pääsiäisen ilosta!

Tee oma pääsiäismuna näin:

1. Puhalla ilmapallo täyteen.
  2. Liisteröi ilmapallon pintaan sanomalehtisuikaleita. Liisterin sijasta voit käyttää myös vedellä laimennettua Erikeeper-liimaa. (alla liisterinteko-ohje)
  3. Päällystä viimeinen kerros valkoisella paperilla.
  4. Anna kuivua.
  5. Maalaa peiteväreillä tai kiinnitä pintaan kangasta, paperisilppua... mitä ikinä keksitkään. Iloa!
  6. Laita lapulla tieto munan tekijästä/tekijöistä. Ota kuva, jaa se somessa tunnisteella #munahaaste
  7. Toimita muna Pyhän Ristin kirkolle.

Ennen kuin pääsiäismunat ovat valmiita tuomaan pääsiäisiloa kirkon pihassa, tuulessa ja tuiskussa, ne pitää lakata ja kiinnittää tiukasti. Tämä vastuu on annettu seurakunnan varhaiskasvatuksen koulutetuille pääsiäismunien viimeistelijöille.

Tutustu somessa pääsiäismuniin #pääsiäiseniloLinkki avautuu uudessa välilehdessä!

Näin valmistat liisterin

Liisterin voi valmistaa  vedestä ja vehnäjauhoista:

Tarvikkeet:

• 1 dl vehnäjauhoja
  • 9 dl vettä

Ohje:

1. Sekoita erillisessä kulhossa 2dl vettä ja 1 dl vehnäjauhoja hyvin yhteen. Ei saa olla paakkuja. Käytä vispilää.
  2. Mittaa kattilaan loput 7 dl vettä ja laita se kiehumaan.
  3. Kaada vehnäjauho-vesiseos pienenä nauhana kiehuvan veden sekaan koko ajan sekoittaen.
  4. Anna kiehua n. 10 min edelleen koko ajan sekoittaen. Kauha toimii tässä parhaiten. Älä anna seoksen palaa pohjaan! Jäähtynyt liisteri on valmis käytettäväksi.

Kuumailmapallo -pääsiäismuna, jonka korissa on pehmopupu.
Pääsiäistipu, jonka päässä värikäs irokeesi.

Kirkon pihalla olevia värikkäitä pääsiäismunia puihin ripustettuina.

Poimintoja blogeista