Yhteistyö päivähoidon kanssa

Seurakuntamme haluaa olla tukemassa päivähoidon katsomuskasvatuksen toteuttamista. Tätä tukea tarjoamme päivähoidolle:

• Korimallin mukaisesti
  • Päivähoidon tarpeen mukaan

Kirkonrotta Kaapriel kutsuu esikouluryhmät tutustumaan omaan kotikirkkoonsa lokakuussa. Tutkimme kirkon historiaa ja etsimme aarretta. Tarkemmat tiedot ja ilmoittautuminen minna.elo@evl.fi.

Seurakunnasta on mahdollista saada myös materiaalia, ja tarpeen mukaan varhaiskasvatuksen ohjaaja voi olla mukana miettimässä arjen uskonnollisuuteen, traditioihin ja lasten kysymyksiin liittyviä asioita yksiköissä.

Päivähoidon henkilökuntaa seurakunnassamme palvelee lastenohjaaja Jenni Saario p. 044 7691 475, tai sp. jenni.saario@evl.fi

Helmiryhmät

Tarjoamme päivähoidon 5-vuotiaille noin kerran kuukaudessa kokoontuvaa Helmiryhmää. Ryhmässä tutustutaan tunteisiin. Opetellaan tunnistamaan ja ilmaisemaan tunteita. Katsomuksellisena viitekehyksenä käytämme rukoushelmiä, joissa eriväriseen helmeen liittyy eri tunteita. Tavoitteena on kasvattaa lapselle empatiakykyä sekä taitoja kohdata tulevaisuuden kriisejä.

Ryhmän ohjaajaksi voi sitoutua joku päivähoidon omasta henkilökunnasta tai lastenohjaaja seurakunnasta (resurssit riittää 3 ryhmään syksyllä ja 3 ryhmään keväällä). Seurakunta toimittaa kaiken tarvittavan materiaalin ja tuen ryhmien omatoimiselle kokoontumiselle. Ryhmätoiminnasta kiinnostuneet ottakaa yhteyttä Jenniin.

Kirkorotta kirkossa

Yhteistyötä varhaiskasvatuksen kanssa tehdään Korimallin mukaisesti. Oheisesta linkistä pääset katsomaan, miten korien sisältöjä toteutetaan Raumalla.

/documents/33788909/0/Korimalli+Rauman+seurakunta.pdf/fd00d307-4280-1f30-54e5-cac080a57ef0?t=1695715297149

Varhaiskasvatuksen ohjaaja
Rauman seurakunta