Vapaaehtoistyö Rauman seurakunnassa

Seurakunnassa jokaisella on mahdollisuus osallistua ja vaikuttaa siihen, miten kirkossa toimitaan. Voit hyödyntää vahvuuksiasi ja erityistaitojasi esimerkiksi opastamalla ja auttamalla muita seurakunnan kautta tehtävän vapaaehtoistyön kautta.

Vapaaehtoistyössä voit auttaa ja ilahduttaa muita. Seurakunnassa on erilaisia tehtäviä - oman tilanteesi mukaan voit olla vapaaehtoistyössä kertaluonteisesti tai säännöllisesti vaikka viikoittain tai kuukausittain.

Rauman seurakunnan vapaaehtoistoiminnan lähtökohtana on, että jokainen ihminen on Jumalan kuvaksi luotu ja sellaisena mittaamattoman arvokas. Tekemisen ytimessä on lähimmäisenrakkaus.

Kaikki, minkä tahdotte ihmisten tekevän teille tehkää se heille.

Rauman seurakunnan vapaaehtoiset voivat työskennellä mm.

• Yhteisvastuun kantajana: Yhteisvastuukeräys järjestetään vuosittain. Keräystapahtumiin tarvitaan esimerkiksi lipaskerääjiä.

• Laulajana tai soittajana: Onko sinulla kutsumus musiikkiin ja laulun lahja? Seurakunnan kuorot kokoontuvat ja esiintyvät säännöllisesti. Muusikoita tarvitaan erilaisiin tilaisuuksiin.

• Tapahtumajärjestelijänä: Rauman seurakunnassa järjestetään sadoittain tapahtumia vuosittain. Tarjolla on erilaisia tehtäviä muun muassa lähetystyön, perhetyön ja diakonian tehtävissä.

• Kahvittajana: Voit olla apuna pienten ja suurten tapahtumien kahvitusten ja tarjoilujen hoitamisessa.

• Viestijänä: Voit tulla seurakunnan tilaisuuksiin opastamaan, jakamaan mainoksia, somettamaan ja/tai kuvaamaan. Voit viestiä ja keskustella seurakunnan tapahtumista ja ajankohtaisista aiheista.

Helpoimmin pääset vapaaehtoistehtäviin mukaan ilmoittautumalla sähköisesti vapaaehtoistyösivustollaLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Vapaaehtoistyö.fi Linkki avautuu uudessa välilehdessä-sivustolla voit myös tutustua tarjolla oleviin vapaaehtoistehtäviin.

Tervetuloa mukaan - tehdään hyvä mieli yhdessä!

Tule mukaan neulomaan vauvasukkia!

Seurakunta lahjoittaa kastettaville vauvoille vapaaehtoisten neulomia villasukkia. Valmiita sukkia voi toimittaa Diakoniatoimistolle. Oheisesta linkistä voit ladata helppoja vauvasukkaohjeita. Käsityöniloa!

VauvasukkaohjeitaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Apukädet - apua arjen askareisiin

Rauman seurakunnan vapaaehtoisiin apukäsiin voit ottaa yhteyttä jos tarvitset lyhytkestoista apua arjen askareisiin. Apukädet auttavat kertaluonteisissa pienissä kodin töissä kuten lampun vaihdossa, mankeloinnissa, silittämisessä, vaatteiden korjauksessa, ulkoilussa tai toimivat juttelukumppanina.

Ota yhteyttä päivystysnumeroon 044 769 1457 maanantaista tiistaihin klo 11 - 13.

Haluatko tarjota apuasi?

Ilmoittaudu mukaan Apukäsiin tai muihin vapaaehtoistehtäviin vapaaehtoistyö.fi -palvelun Linkki avautuu uudessa välilehdessäkautta!

Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Kuvasta klikkaamalla pääset vapaaehtoistyö.fi -sivustolle, josta voit hakea avoimia vapaaehtoistehtäviä.

Diakoniatyöntekijä / vapaaehtoistyön koordinaattori
Rauman seurakunta
Kirkkokatu 2
26100 Rauma
Rauman seurakunta

Ota yhteyttä päivystysnumeroon 044 769 1457 maanantaista tiistaihin klo 11 - 13.