Ukrainan tilanne – miten voin auttaa Raumalla? Mistä saa apua Raumalla?

Rauman seurakunta on mukana auttamassa Ukrainan sotaa pakenevia Rauman alueella. Rauman seurakunta, Rauman kaupunki ja Suomen Punainen Ristin koordinoivat yhdessä avustustoimenpiteitä.

Haluan auttaa – miten voin auttaa?

Voit tukea Raumalle tulleita pakolaisia Kotimaanavun hätäapukeräyksen kautta. Keräykseen voi osallistua haluamallasi summalla. Linkki keräykseen: Kotimaanapu (lahjoitaapua.fi)

Voit auttaa osallistumalla vakiintuneiden toimijoiden kuten Kirkon Ulkomaanapu, Suomen Punainen Risti ja Unicef hätäapukeräyksiin.

Jos haluat tarjota asunnon sotaa pakeneville, voit ottaa yhteyttä Satakunnan kotimajoitusverkostoon. Satakunnan kotimajoitusverkoston sivu Facebookissa: Kotimajoitusverkosto-Home Accommodation Network Satakunta | Facebook

Tietoa Rauman kaupungin verkkosivuilla: Rauman kaupunki valmistautuu vastaanottamaan Ukrainan sotaa pakenevia

Näin voit auttaa Suomen Punaisen Ristin kautta: Näin voit auttaa Ukrainan kriisin uhreja - Punainen Risti

Tarvitsetko apua?

Місто Раума готується прийняти тих, хто рятується від війни в Україні: Місто Раума готується прийняти тих, хто рятується від війни в Україні (ukrainaksi Rauman kaupungin verkkosivuilla)

Город Раума готовится принять людей, бегущих от войны в Украине: Город Раума готовится принять людей, бегущих от войны в Украине (venäjäksi Rauman kaupungin verkkosivuilla)

Rauman seurakunnassa Ukrainan tilanteen koordinaattorina työskentelee diakoniatyöntekijä Virve Järvinen, virve.jarvinen@evl.fi, p. 044 769 1271.

Lue lisää aiheesta Ukrainan sota:

Rauman seurakunta lahjoittaa 15 000 euroa Ukrainan konfliktista kärsivien perheiden auttamiseksi

Apua Ukrainalle – tukikonsertin avulla kerättiin yli 3200 euroa Ukrainaan

-Päivitetty 1.6.2022

Kädet ja kyyhky, jonka nokassa on sinikeltainen lehvä. Teksti: rauha fred mir peace
Auringonkukka ja teksti: Hyvää itsenäisyyspäivää Ukraina!

Diakoniatyöntekijä / vapaaehtoistyön koordinaattori
Rauman seurakunta
Kirkkokatu 2
26100 Rauma

Vapaaehtoistyö ja kriminaali- ja päihdetyö.